×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
استقبال از سند رسمی پیش فروش در آذربایجان شرقی | اوقاف هم پای کار آمد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران آذربایجان شرقی، با عنایت به پیش بینی شرایط ویژه برای تنظیم سند رسمی پیش فروش، با منتفی شدن امکان پیش فروش برای افراد متعدد و از بین رفتن امکان کلاهبرداری‌ها، حقوق پیش خریدار را هم تضمین کرده است.

وجود شرایطی مانند ضرورت اتمام پی ساختمان با تاییدیه مهندس ناظر، ضرورت وجود سند مالکیت ثبتی، شناسنامه فنی، قید مصالح و امکانات، ضمانت ۱۰ درصد از وجه مورد معامله برای زمان تنظیم سند قطعی، در نظر گرفتن جرایم متناسب برای تاخیراحتمالی در زمان تحویل واحد یا زمان تنظیم سندقطعی، ارسال خلاصه معامله به اداره ثبت و … از جمله مواردی است که امکان کلاهبرداری را به حداقل رسانده است.

از آنجاکه در بسیاری از موارد فرد یا افراد مشارکت کننده در ساخت و ساز، قصد پیش فروش واحدهای سهمی خود را دارند، در این صورت طبق قانون پیش فروش، باید قرارداد مابین خود و مالک را در دفاتر اسناد رسمی به ثبت رسانده و ضمن تایید مفاد، شروط و تعهدات و تعیین واحد های سهمی خود، صراحتا از مالک مجوز تنظیم سند پیش فروش را نیز اخذ نماید.

این عامل یکی از اصلی ترین دلایل کاهش مشکلات حقوقی و قانونی در قراردادهای مشارکت شده و امکان هرگونه سوء استفاده را به حداقل رسانده است.

وجود تضمین های قانونی، امتیازات و شرایط مناسب در تنظیم سند رسمی پیش فروش باعث شده که این نوع قرارداد در سطح استان به ویژه شهر تبریز مورد استقبال عمومی قرار گیرد.

همینک افرادی که قصد پیش خرید واحدهای عرضه شده را دارند در اکثر موارد بدون تنظیم سند رسمی پیش فروش از هرگونه پیش خرید خودداری می کنند.

در همین حال، آذربایجان شرقی از جمله استان‌های نادر در کشور است که در آن برای زمین اوقافی هم سند رسمی پیش‌فروش تنظیم می شود.

بدین ترتیب، بر اساس قوانین این نوع سند پیش فروش، به شرط تنظیم قرارداد رسمی اجاره فی‌مابین اداره اوقاف و مستاجر و تجویز رسمی امکان احداث اعیانی برای مستاجر از طرف اداره اوقاف ضمن سندرسمی اجاره، امکان تنظیم سند رسمی پیش‌فروش برای اراضی وقفی نیز مقدور می شود.

یادآور می شود، با توجه به تاثیر رسانه های جمعی برای اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در خصوص تنظیم سند رسمی پیش فروش باید اذعان داشت انتقال تجربه موفق سند پیش فروش رسمی از آذربایجان شرقی به سایر نقاط کشور می تواند ضمن فرهنگ سازی مناسب از ایجاد زمینه سوءاستفاده و کلاهبرداری سودجویان ممانعت نماید.

 

 

 

به اشتراک بگذارید...

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد