×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
اصلاح تعرفه، برون‌سپاری خدمات جدید به دفاتر و توسعه سند رسمی در دستور کار است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران استان قم،  حسن بابایی معاون قوه قضاییه و رئیس سازمان ثبت‌اسناد و املاک کشور شامگاه چهارشنبه در دیدار با سردفتران و دفتر یاران اسناد و ازدواج وطلاق استان قم که در سالن جلسات کانون استان قم برگزار شد، اظهار کرد: قم هجدهمین استانی است که در آن حضور پیدا کردیم تا با حضور میدانی مشکلات را بشنویم و بررسی کنیم.

وی با بیان این که نیازمند برنامه محوری هستیم، ادامه داد: برنامه محوری یکی از اولویت‌های اصلی است  چرا که باید بدانیم کجا می‌رویم و در واقع باید با برنامه پیش برویم.

بابایی به مشکلات بیان شده از سوی دفاتر اسناد رسمی اشاره کرد و بیان داشت:  یکی از چالش‌های ما دفاتر اسناد رسمی و مشکلاتی است که این دفاتر با آن روبرو هستند برای حل این مشکلات باید وضعیت موجود را تبیین و ظرفیت‌ها را بشناسیم. در استان‌های همدان و مرکزی نبود ساختار منسجم را در دفاتر مشاهده کردیم و از همین رو  در نظر داریم اصلاح ساختار و ایجاد ساختار ملی را عملیاتی کنیم.

بابایی بیان داشت: موضوع بعدی انفعال در اقدامات تشکیلاتی و ساختاری است که تاکنون مغفول مانده است چرا که در سازمان ثبت مأموریت‌ها گسترده است و در این میان نقش فعالی از کانون‌ها می‌خواهیم تا با تشکیل کمیته‌های تخصصی کارها را جلو برود و به‌عنوان بازوی کمکی عمل کنند.

وی ابراز داشت: از روز اول تمامی مشکلات سردفتران را مطرح شناسایی کردیم و پیگیر برطرف‌کردن آن‌ها هستیم که در این میان یکی از اقدامات صورت‌گرفته بررسی جهت واگذاری تنظیم اسناد  مبایعه نامه و تعهد به بیع دفاتر اسناد رسمی است.

معاون قوه قضاییه و رئیس سازمان ثبت‌اسناد و املاک کشور تصریح کرد: اصلاح تعرفه، برون‌سپاری برخی از اقدامات قوه به دفاتر و توسعه سند رسمی سه اقدامی است که برای دفاتر اسناد رسمی بررسی شده ودر حال انجام است.

به اشتراک بگذارید...

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد