×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
تخلف قضایی و قانونی مراکز شماره گذاری خودرو | تشویق مردم به فرارمالیاتی و قانون گریزی!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران، بر اساس اخبار و تصاویر ارسال شده از سوی شهروندان، در برخی از مراکز شماره گذاری خودرو در تهران، مدیران مراکز اقدام به نصب اعلامیه های غیرقانونی بر روی در و دیوار مراکز شماره گذاری خودرو کردند تا مردم را از عدم حضور در دفاتر اسناد رسمی برای ثبت سند نقل و انتقال خودرو تشویش کنند.

بر اساس این گزارش در این اعلامیه با تفسیری اشتباه به مردم، اعلام شده که تلویحا حضور در دفاتر اسناد رسمی برای ثبت سند خودرو با مجازات همراه است و «برگ سبز» شماره گذاری خودرو سند مالکیت نقل و انتقال وسایط نقلیه محسوب می شود.

این اقدام غیرقانونی مراکزشماره گذاری خودرو یا همان شرکت خصوصی راهگشا در حالی است که بر اساس اعلام رسمی دادسرای نظامی تهران به پلیس راهورناجا به شماره نامه ۹۶۱۰۱۱۹۱۴۳۰۰۲۵۹ در پرنده مطروحه به شماره ۹۵۰۹۹۸۹۰۱۴۳۰۰۱۱۶ نصب چنین اطلاعیه هایی غیرقانونی و برخلاف ماده ۲۹ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی است و باید جمع گردد.

لذا نافرمانی نهادمربوطه از دستور قضایی دادسرای نظامی تهران برای حقوقدانان و جامعه سردفتری قابل تامل است چراکه این نوع رفتارها موجب برهم زدن نظم عمومی و حقوقی در جامعه می شود. نکته دیگر آنکه این اقدام برخلاف قانون مالیات برارزش افزوده بوده به نحوی که وقتی نیروی انتظامی به هرنحوی نتوانست هزینه مالیات بر ارزش افزوده را اخذ کند طبق قانون این مبلغ باید از سوی دفاتر اسناد رسمی اخذ شود و چنین اعلامیه هایی موجب فرارمالیاتی خواهد شد. همانند ضرر و زیان بیش از ۲۰۰۰ میلیاردتومانی که در ماه های اخیر با تبلیغات گسترده رسانه ای به دلیل عدم حضور گروهی از شهروندان برای ثبت سند نقل و انتقال خودرو به دفاتر اسناد رسمی بردولت تحمیل شده است.

همچنین بر اساس این اعلامیه با اینکه ماده ۲۹ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی همچنان جاری و ساری است اما مردم را تشویش به قانون گریزی می کند.

روابط عمومی کانون سردفتران و دفتریاران با ابراز تاسف برای برخی اقدامات غیرحقوقی و غیرقانونی شرکت خصوصی راهگشا از مسئولان قانونمند و خدمتگذار در نیروی انتظامی می خواهد تا مانع اینگونه ناهنجاری ها شوند و تا وقتی قوانین فعلی لازم الاجراست طبق قوانین اقدام شود. همچنین از دادسرای محترم نظامی تهران درخواست دارد تا در این موضوع ورود کنند.

 

به اشتراک بگذارید...

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد