×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
ترویج ثبت اسناد بیع و تعهد در دستور کار کانون سردفتران و دفتریاران قرارگیرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران، حسن بابایی به همراه معاونان سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، علی خندانی رئیس کانون سردفتران و دفتریاران روز چهارشنبه و پنجشنبه میهمان جامعه سردفتری خوزستان و مدیران اداره ثبت استان بودند.

محمد معظمی گودرزی رئیس کانون سردفتران و دفتریاران خوزستان در جلسه بابایی با جمعی از سردفتران و دفتریاران به بیان برخی نیازها اشاره کرد و گفت:  اصلاح آیین نامه، کاهش هزینه های ثبتی و خروج اسناد رهنی از دفاتر به واسطه بالا بودن هزینه ها، کمبود فضا دفاتر اسناد رسمی و لزوم بایگانی الکترونیکی اسناد تنظیمی و حذف بایگانی نسخه پشتیبان و سایر مدارک و عدم تناسب حق التحریر با تورم و هزینه ها و سیر نزولی درآمد در سال جاری از دغدغه های جامعه سردفتری است.

وی افزود: همچنین خواستار لزوم تغییر ساختار در صندوق بازنشستگی کانون و تقسیم اسناد مشمول کمیسیون از طریق سامانه همراه با ابلاغ بخشنامه های صادره از طریق سامانه هستیم. لازم به ذکر است دسترسی کانون ها به سامانه و کفایت کدملی برای اخذ اطلاعات از سامانه ثبت احوال هم مورد بررسی قرارگیرد.

ئیس کانون سردفتران و دفتریاران خوزستان در ادامه پیگیری اخذ رای دیوانعالی کشور در خصوص حداقل اعاده حیثیت دفاتر اسناد رسمی را ضروری دانست و گفت: لزوم تاسیس مرکز احیائ اسناد قدیمی و خلق اسناد جدید به جهت برون رفت از مشکل خروج اسناد خودرو از خواسته های جامعه سردفتری است که از ریاست سازمان می خواهیم دستوراتی را در این خصوص صادر کنند.

علی خندانی سخنران دیگر این جلسه بود که به مشکلات صندوق بیمه کانون اشاره کرد و گفت: در موضوع خودرو تا لحظه آخر پیگیر هستیم و در کنار آن به دنبال موضوع ضرورت احیا و خلق اسناد خواهیم بود. رئیس کانون سردفتران و دفتریاران از بهره برداری مهمترین و بزرگترین اقدام کانون در چند دهه خبرداد و گفت: مرکز دیتاسنتر کانون سردفتران و دفتریاران یک فرصت طلایی به جامعه سردفتری برای توسعه و خدمات مطلوب ثبتی می دهد که مورد شگفتی کارشناسان فن شده است.

حسن بابایی در این جلسه پس از استماع گزارش ها و دغدغه ها گفت: لزوم احیا اسناد و خلق اسناد جدید و کاهش وابستگی درآمد به چند سند خاص در برنامه های سازمان است و باید ترویج اسناد تعهد به بیع در دفاتر اسناد رسمی و محدود نمودن بنگاههای املاک به انجام دلالی از سوی روابط عمومی ها و رسانه ها دنبال شود.

وی به انجام برون سپاری ها توسط دفاتر و با تعرفه بسیار مناسب در ۱۴۰۱ اشاره کرد و گفت: حمایت سازمان از حذف اسناد عادی و توسعه اسناد رسمی همچنان پابرجاست و پیش بینی آینده خوب و روشن برای دفاتر، همراه با برون سپاری و توسعه اسناد و حاکمیت قانون برای سال ۱۴۰۱ کاملا محسوس است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از سران دفاتر خواست تا در اجرای تصویر برداری دفاتر دستنویس مشارکت داشته باشند.

 

به اشتراک بگذارید...

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد