×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
تصویر برداری از دفاتر دستنویس شهرستان های استان مرکزی آغاز شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران، مصطفی سرخیل اعلام کرد: عمده دفاتر دست‌نویس مربوط به شهر اراک بود که هم اکنون خاتمه یافته واسکن دفاتر شهرستان های استان به سرعت در حال انجام است.

وی افزود: کار تصویر برداری دفاتر دست‌نویس به زودی در سراسر کشور و استان مرکزی خاتمه یافته تا کانون‌ها بتوانند به انجام ماموریت های اصلی خود در توسعه سند رسمی بپردازند.

گفتنی است دفاتر اسناد رسمی در حال حاضر مواجه با چالش های جدی هستند که اگر توجه جدی کانون ها ومسئولان کشور متوجه ومعطوف به آن نگردد تبعات منفی را برای نظام حقوقی مجرب ثبتی کشور در حوزه ثبت اسناد رسمی ایجاد خواهد کرد.

برابر سیاست‌های کلی نظام، توسعه سند رسمی که در کاهش دعاوی واختلافات ملکی ودر بهداشت حقوقی وقضا زدایی وامنیت اقتصادی نقش بسزایی خواهد داشت مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده که باید مورد توجه ارکان نظام باشد واقدامات وتصمیمات این ارکان می بایست منطبق با این هدف متعالی باشد نه اینکه خدای ناکرده با اتخاذ تصمیمات غلط ویا نسنجیده لطمات سنگینی به نظام حقوقی کشور وارد شود.

تصمیمات مربوط به ساختار ونظام حقوقی کشور نباید یکجانبه و منصرف به یک هدف عامه پسند اتخاذ گردد بلکه باید عزم ودوراندیشی ودرایت وتدبیر وآینده نگری در این تصمیمات مورد توجه مسئولین باشد.

این مدرس دانشگاه در ادامه افزود: تاریخچه ساطع ودرخشان دفاتر اسناد رسمی در طول یکصد سال سابقه در حوزه ثبت اسناد می بایست به کمک مسئولین وتصمیم سازان کشور زمینه ساز امنیت اقتصادی وبهبود وضع زندگی مردم گردد.

وی بیان کرد: دفاتراسناد رسمی در سه سال گذشته هیچ افزایشی در تعرفه های خود نداشته وعلیرغم تورم افسار گسیخته در کشور باهمان تعرفه های سال ۹۸ خدمات خود را ارائه می دهند. این در حالی است که عموما دستگاه‌های مشابه افزایش تعرفه نسبی داشته اند. این موضوع باعث شده بسیاری از همکاران ما در اداره دفاتر خود با مشکلات متعددی مواجه شده اند که امید است با اصلاح وتعدیل تعرفه ها این مشکلات مرتفع گردد.

همکاران ما در سراسر کشور مشاورینی مطمئن در حوزه مباحث حقوقی وثبتی برای مردم عزیز هستند که رایگان وهمیشه در این حوزه در دسترس عموم مردم قرار دارند.

به اشتراک بگذارید...

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد