×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
روز گرامیداشت ۶ دی| بابایی: ضرورت تدوین سند تحول دفاتر اسناد رسمی و تشکیل پردیس دفاتر اسناد و املاک

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران، حسن بابایی در جلسه ویدئو کنفرانسی که به مناسبت گرامیداشت روز ششم دی ماه و روز دفاتر اسناد رسمی برگزار شد از دفاتر اسناد رسمی به عنوان عضوی از خانواده ثبت یاد کرد و خدمت به مردم را یک نعمت الهی دانست و گفت: همواره باید در تمام مراحل امور از خداوند یاری جست و رضایت مردم را در اولویت کاری خود قرار داد.

وی با اشاره به ماده ۲۹ قانون رسیدگی به تخلفات راهنمایی و رانندگی و ضرورت صیانت از حقوق عامه مردم و اسناد رسمی در حاکمیت نظم حقوقی اظهار داشت : در بحث صدور سند رسمی مالکیت خودرو توسط نیروی انتظامی ابهاماتی وجود دارد و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور پیگیر انعکاس نظرات کارشناسی و کانون سردفتران به مراجع ذیصلاح است .

معاون قوه قضائیه با اشاره به اینکه قریب هشت هزار و چهار صد دفاتر اسناد رسمی در سراسر کشور فعالیت دارند از سران دفاتر به عنوان مفاخر ثبتی نام برد و تعامل و هم افزائی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و دفاتر اسناد رسمی را ضروری برشمرد. وی همچنین در راستای تکریم مردم وهوشمند سازی بسیاری از خدمات ثبتی ، بر برون سپاری پاره ای از وظایف و اختیارات سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به دفاتر اسناد رسمی و تشکیل کمیته های مربوطه تاکید داشت .

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به نظارت بر دفاتر اسناد رسمی در ساماندهی و الکترونیکی نمودن پرونده های بایگانی دفاتر و ایجاد کمیته تنقیح قوانین افزود: تشکیل کمیته تنقیح قوانین در اصلاح بخشنامه ها و قوانین امری لازم می باشد.

بابائی همچنین در بخش دیگری از اظهاراتش عنوان کرد: از یکصد و سی و نه میلیون هکتار اراضی ملی کشور برای بالغ بر ۱۰۶ میلیون هکتار سند کاداستری صادر گردیده است که با تشکیل قرارگاه جهادی کاداستر شهید سلیمانی تا پایان امسال صدور سند کاداستری اراضی ملی به اتمام خواهد رسید.

وی همچنین با طرح ایده پردیس دفاتر اسناد رسمی و املاک خواهان همفکری برای پیشنهاد ساختار این پردیس برای تصویب در مراجع قانونی شد.

بابائی افزود: لازم است کانون های دفاتر اسناد رسمی سراسر کشور اقدام به تدوین سند تحول این صنف تخصصی نمایند. در پایان روسای کانون های دفاتر اسناد رسمی تعدادی از استان ها به ارایه نظرات و دیدگاه های خود در این خصوص پرداختند.

به اشتراک بگذارید...

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد