مصوبات جدید هیات مدیره کانون؛ از مقدمات برگزاری بزرگداشت روز دفاتر اسناد رسمی تا طراحی سامانه احراز هویتی غیرحضوری

مصوبات جدید هیات مدیره کانون سردفتران و دفتریاران در جلسه 24 شهریورماه منتشر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران، مصوبات هیات مدیره کانون سردفتران و دفتریاران مورخ شنبه 24 شهریورماه به شرح زیر است:

در ابتدای جلسه علی خندانی، رئیس کانون سردفتران و دفتریاران از روسای کانون‌ها و همکاران سراسر کشور جهت کمک قابل توجه به فراخوان اعلام شده درخصوص کمک به دانش آموزان کم بضاعت و بی‌بضاعت تقدیر و تشکر کرد. او اعلام کرد با همراهی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور کانون‌ها محکم و قاطع پای کار آمدند و مبلغ قابل توجهی جمع آوری شد و لوازم مورد نیاز تحصیل با قیمت مناسب تهیه و به دست دانش آموزان رسید که اقدام بسیار حسنه و خوبی بود که بنده کمال تشکر را دارم. همچنین از سوی روسای کانون‌ها پیشنهادی مطرح شد مبنی بر اینکه در کانون نیز صندوقی در راستای کمک‌های انسان دوستانه به ویژه در حوادث غیرمترقبه مانند سیل، زلزله و … همچنین کمک به همکاران ایجاد شود که مقرر گردید مباحث قانونی و فنی این موضوع در واحد حقوقی و فناوری مورد بررسی قرار گیرد تا درصورت اقدام مشکلی از نظر فناوری و قانونی به وجود نیاید.

در ادامه جلسه رئیس هیات مدیره گزارشی درخصوص آخرین وضعیت قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول به اعضای هیات مدیره ارائه داد. همچنین خندانی از تصویب اصلاحیه آیین نامه ماده 1، 2 و 3 قانون مزبور، توسط معاون اول قوه قضائیه و معاونت حقوقی قوه قضائیه خبر داد. درحال حاضر این آیین نامه باید به امضای نهایی ریاست قوه قضائیه برسد تا برای اجرا ابلاغ شود.

برخی همکاران از نحوه پاسخ دهی و اعلام شماره تلفن دفاتر اسناد رسمی نارضایتی‌هایی داشتند که مقرر شد نائب رئیس کانون موضوع را پیگیری کند تا مشکلات موجود از حیث فنی و نیروی انسانی برطرف شود.

مقرر گردید اعضای هیات مدیره نظرات خود را درخصوص نحوه سرمایه گذاری کانون اعلام کنند. ضمن اینکه چند پیشنهاد مورد بحث و بررسی قرار گرفت و درنهایت تصمیم بر این شد که بررسی مجدد و بازدیدهای لازم بعمل آید تا در جلسات آتی نسبت به آن تصمیم گیری شود.

در خصوص تبصره ۲ ماده ۱ قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول از آنجایی که هنوز بخشنامه‌ای از سوی سازمان امور مالیاتی ابلاغ نشده است، مقرر شد همکاران براساس همان نظر مشورتی کانون عمل کنند تا بخشنامه سازمان امور مالیاتی ارسال شود.

مقرر شد معاونت فناوری کانون سردفتران و دفتریاران گزارش کامل و مفصلی درخصوص اقدامات انجام شده در این حوزه به اعضای هیات مدیره ارائه دهد تا به اطلاع کلیه همکاران سراسر کشور برسانیم.

معاونت فناوری کانون با همکاری واحد روابط عمومی ویدئوهای آموزشی کامل و دقیقی جهت استفاده همکاران از سامانه کاتب در فضای مجازی منتشر خواهند کرد.

اپلیکیشن «الو ورزش» که آمادگی ارائه خدمات ورزشی با بهترین قیمت و کیفیت به همکاران سراسر کشور را دارد، مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد واحد روابط عمومی و رفاهی ورزشی بررسی‌های تکمیلی لازم را انجام دهند تا درصورت نتیجه مثبت، قراردهای مربوطه منعقد شود.

مقرر شد واحد روابط عمومی هرهفته یا هر دوهفته بسته خبری درخصوص اخباری که رسانه‌ها در حوزه دفاتر اسناد رسمی کار کردند، منتشر کند. همچنین با درخواست این واحد مبنی بر تمدید قرارداد با سامانه پویارسانه موافقت بعمل آمد.

مقدمات برگزاری مراسم بزرگداشت روز دفاتر اسناد رسمی در سال 1403 در جلسه مورد بحث قرار گرفت و قرار شد واحد روابط عمومی سین برنامه به انضمام ریز هزینه‌ها را به هیات مدیره ارسال کند تا در یک جلسه اختصاصی توسط اعضا مورد بررسی قرار گیرد.

درخصوص مشکلاتی که برای برخی از همکاران درخصوص ارزش افزوده ایجاد شده، مقرر شد کانون پیگیری کند ضمن اینکه بر انتخاب سریع مسئول کمیسیون امور مالیاتی تاکید شد تا مشکلات همکاران هرچه زودتر برطرف شود.

مهندس ناظر بر قراردادها و سامانه‌های مربوط به کانون در جلسه حاضر شد و به ابهامات برخی اعضای هیات مدیره درخصوص امنیت سامانه‌ها پاسخ داد که توضیحات او قانع کننده بود.

برای ارائه خدمات غیرحضوری در دفاتر اسناد رسمی نیاز بود سامانه احراز هویتی طراحی شود تا امکان احراز هویت به صورت غیرحضوری برای سردفتران فراهم شود بنابراین مقرر شد معاونت فناوری کانون این سامانه را عملیاتی کرده و به اجرا برساند.

پیرو تصمیم قبلی هیات مدیره درخصوص بازسازی ساختمان مجاور کانون گزارشی توسط واحد امور ساختمان‌ها درخصوص خرید اقلام مورد نیاز مطرح شد که اعضای هیات مدیره موافقت کردند و مقرر شد از این پس، هزینه‌ها و پرداختی‌ها با اعلام مسئول امور ساختمان‌ها و تایید امور مالی و درنهایت دستور ریاست کانون پرداخت شود تا بازسازی و نوسازی ساختمان مجاور با سرعت انجام شود.

درخصوص ساختمان خریداری شده در استان گیلان، مقرر شد از آنجایی که قرار است از این ساختمان به عنوان ساختمانی اداری و اقامتی استفاده شود، مسئول امور ساختمان‌ها برنامه‌ریزی‌های لازم را ارائه داد که مورد موافقت اعضا قرار گرفت.

لینک کوتاه

https://notary-news.ir/?p=116170

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *