×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
نامه غیررسمی یک سردفتر به رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور!

به گزارش روابط عمومی کانون سردفتران و دفتریاران آذربایجان شرقی در متن این نامه چنین آمده است:

ریاست محترم سازمان ثبت اسناد و املاک کشور جناب آقای دکتر بابائی

باسلام وعرض ادب؛

برادر ارجمند رزومه شما را در سایت سازمان مشاهده نمودم و شادمان از اینکه یک جامعه شناس حقوقدانی که به زیر و بم آسیبهای اجتماعی ناشی از فقر عمومی آشناست و آثار علمی زیادی در زمینه مسائل اقتصادی و حقوقی و اجتماعی دارد  این نامه را خواهد خواند دست به قلم شده واین نامه را خدمت آن جناب ارسال می دارم و امیدوارم به رویت و عنایت آن مقام عالی برسد.

احتراما و اختصارا چهار درخواست را به محضرتان عرضه می دارم و رجاء واثق دارم که با عنایت ویژه شما، همه از آثار مثبت آن بهره مند خواهند شد.

اول: با در نظر گرفتن گرانی های افسار گسیخته در جامعه و کاهش چشمگیر درآمد دفاتر اسناد رسمی و ورشکستگی بسیاری از دفاتر ، مستدعی است دستور فرمایید ترتیبی اتخاذ فرمایند که مقررات افزایش تعرفه دفاتر اسنادرسمی از هر چهارسال یکبار به اول هر سال اصلاح شود . باور بفرمایید ما هم جزء همین مردم هستیم و هرکالا وخدماتی که میشناسید با قیمت روز به ما ارائه میدهند نه قیمت چهار سال قبل . اطمینان خاطر داشته باشید با تصویب مقررات کسب و کار و تورم و گرانی و رکود اقتصادی و دهها مولفه ی دیگر که بدان اشراف دارید افزایش سالانه دستمزد دفاتر صرفا جهت معاش یومیه دفاتر و سرپا نگه داشتن نهاد سردفتری به سختی کفایت خواهد نمود تا چه رسد به پس انداز و رهایی از اجاره و آتیه اهل وعیال .

دوم: مسئولین سازمان ثبت از صدر تا ذیل آن همیشه اذعان داشته اند که مجری قانون هستند و بسیاری از سران دفاتر و دفتریاران محترم را در اجرای بخشنامه های ثبتی بعضا متروک نقره داغ نموده اند اما از کنار موارد مصرحه قانونی مثل ماده ۸۹ قانون ثبت و ماده ۵۳ قانون دفاتر اسناد رسمی با سکوتی معنادار عبور کرده اند. باز خداوند اموات شما را بیامرزد که با یک بخشنامه، موارد متروک را از مجموعه بخشنامه های ثبتی حذف کردید. خواهشمند است دستور فرمائید حق السهم سران دفاتر و دفتریاران محترم را از حق الثبت وفق مواد معتبر فوق الاشاره از ابتدای خدمت همکاران محترم پرداخت فرمایند. تا برگ زرینی در نامه اعمال دنیوی واخروی تان ثبت شده وبه یادگار بماند و مشمول کلام امیرالمومنین علیه السلام در دفاع از حق مظلوم و احقاق حق باشید انشالله .

سوم: خواهشمند است دستور فرمایید در اجرای کلام وحی و اجرای قانون و عدالت و انصاف و در راستای حفظ شئون دفاتر زیرمجموعه خودتان  نسبت به اصلاح حق التحریر اسناد بیع قطعی غیرمنقول از مبنای ارزش منطقه ای به ارزش واقعی اقدام نمایند . باور بفرمائید حتی با اینکار دستمزد سران دفاتری که حداقل یک کارشناس یا کارشناس ارشد حقوق هستند وخدمات تخصصی ثبتی ارائه میدهند به اندازه یک بیستم  بنگاه معاملات املاکی که تحصیلات ابتدائی دارد و مبایعه نامه اش سرتاسر از اغلاط املائی لبریز است نخواهد شد.  ولی همین یک قلم برای رهایی موقتی صندوق بازنشستگی کانون سردفتران و دفتریاران از ورشکستگی و هم برای کاهش چشمگیر دعاوی در محاکم کافیست.

چهارم: خواهشمند است دستور فرمایید جهت ایجاد اعتدال در درآمد مستمر دفاتراسنادرسمی و رعایت شرط انصاف و ملاحظه ی حال مردم نسبت به اصلاح تعرفه ی کمر شکن حق الثبت اسناد رهنی و نیز  افزودن اسناد بانک ها و موسسات مالی خصوصی  به بخشنامه  سقف درآمد ناشی از تنظیم اسناد دولتی اقدام فرمایند.

پیشاپیش از توجه آن بزرگوار محترم به عرایض این حقیر سپاسگزاری مینماید .

با سپاس محسن حسین پور سردفتر اسناد رسمی ۱۳۷ تبریز

به اشتراک بگذارید...

true
true
true
true
  1. علی دشتی

    احسنت بر دایی جان

  2. مهدی سجادی فر

    هزاران درود بر شما . به امید آنکه گوش شنوایی باشد.

  3. فریدالدین بیگدلی شاملو

    تصویب برخی مصوبات واقعا برای دفاتر اسناد رسمی ویرانگر میباشند.
    ضمنا با فرمایشات شما کاملا موافق هستم، واقعا ظلم و زور بسیاری زیادی در حق دفاتر اسناد رسمی می‌شود.
    گرانی بدون حد و مرز شده و درآمدها با هزینه و خرج و مخارج مطابقت ندارند،

  4. گبری منجری بدیل دفتر بار اسناد رسمی ۲۸۷ شهرستان گتوند

    جناب حسین پور سپاس فراوان شما اصل و حق مطلب رو فرمودین مخصوصا بند دوم در مورد حق السهم دفاتر از حق الثبت که کاملا به فراموشی سپرده شده امیدوارم جناب بابایی لطف کنند و صنف دفاتر اسناد رسمی را مورد عنایت خودشان قرار بدهند.

  5. قایدی محضر بوشهر

    با سلام
    درخواست شما همکار گرامی کاملا بحق است
    متاسفانه این قوانین قدیمی و برخلاف عدالت است
    باید بروز رسانی شوند

  6. داود محمدی

    درود خدمت همه همکاران گرامی

    به نظر اختیار تصمیم گیری برای صنف صرفا به دست ریاست سازمان نیاشد

  7. لقمان قادرزا ده

    باسلام و احترام خدمت تمامی همکاران دفاتر اسناد رسمی در سراسر کشور و همچون جناب آقای دکتر بابای ریس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور امید وارم آنچه که همکار گرامی آقای حسین پور سردفتر اسناد رسمی شماره ۱۳۷تبریز بیان فرمودند محقق شود و ما هم از این معضلات به وجود آمده رهای یابیم انشالله

  8. محمدی

    احسنت.واقعا ۴سال ۱ بار ظلم درحق سردفتران شریف است مانمیدونستیم.تورم ساعتیه

  9. مهری صفرخانلو سردفتر دفترخانه ۲۴۷ تبریز

    سپاس فراوان از همکار ارجمند بابت نگارش این نامه¡
    هر چهار مورد مذکور خواسته به حق و حداقلی تمام سردفتران اسناد رسمی هست.امید آن میرود که تدابیری اندیشیده شود.

  10. سجادعزیزی دفتر۲۲زنجان طارم

    حقیر با تمام مواردچهرگانه موافقم خداشاهدبرای ۴سندتعهددانشحویی و یک اجراییه چک وسه گواهی امضا از ساعت ۸صبح تا۲بعدازظهر یک کارمند وقت گذاشت تحریردریافتی کفاف حقوق همون کارمندنشد واز۵نفردونفرتعدیل نیروکردم

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد