×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
نشست خبری ۶ دی| خراسان شمالی| مالکان خودرو برای سند رسمی به دفاتر ثبت اسناد مراجعه کنند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران، محمدعلی قجری، رییس کانون سردفتران و دفتر یاران خراسان شمالی به مناسبت روز گرامیداشت دفاتر اسناد رسمی در جمع خبرنگاران اظهارکرد: لایحه جدید الزام به تنظیم سند رسمی لایحه‌ای کامل است که در مجلس در ابتدا مصوب شد و به شورای نگهبان برای تایید ارسال و ایراداتی به آن گرفته شد که مجدد به کمیسیون قضایی مجلس برگشت داده شد و این کمیسیون اقدام به رفع ایرادات کرده است و با رفع ایرادات به شورای نگهبان ارسال شده است.

وی تاکید کرد: تصویب و اجرای الزام تنظیم سند رسمی تاثیر چشم گیری در کاهش پرونده‌های قضایی که درباره بحث اسناد عادی هستند، خواهد داشت.

قجری همچنین جلوگیری از بحث زمین خواری، جنگل خواری و دریا خواری و کلاهبرداری‌های متعدد را از مزایای تصویب و اجرای این طرح برشمرد.

رییس کانون سردفتران استان در پاسخ به سوالی مبنی بر موضوع سند خودرو و اختلافات در این حوزه بین راهور و دفاتر اسناد رسمی گفت: تا زمانی که مجلس پاسخ استفتائیه دفاتر اسناد رسمی و نیروی انتظامی را ندهد، تاکید می‌کنم که مردم حتما برای تنظیم سند خودرو به دفاتر اسناد رسمی مراجعه کنند چراکه اگر مراجعه نکنند با مشکلاتی مواجه خواهند شد و این مشکلات ممکن است مالکیت آن‌ها را در بحث خودروی خریداری شده تحت تاثیر قرار دهد.

وی تاکید کرد: همواره حربه هایی علیه دفاتر اسناد رسمی استفاده می شود که هزینه های دریافت شده در این دفاتر زیاد است، در حالی که در تیرماه سال جاری قانون مالیات بر ارزش افزوده ابلاغ شد و در مواد ۲۹ و ۳۰ نمایندگان مجلس مصوب کردند، دفترخانه ها و مراکز تعویض پلاک موظف به دریافت مالیات بر ارش افزوده شدند.

قجری افزود: در سال گذشته ۵ میلیون نفر برای تعویض پلاک خودرو اقدام کردند که از این تعداد یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر به دفاتر اسناد رسمی مراجعه کردند که این افراد مشمول پرداخت مالیات می شدند و مابقی که به مراکز تعویض پلاک مراجعه می کردند از پرداخت این مالیات معاف بودند.

وی تاکید کرد: دولت برای بستن راه فرار مالیاتی ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر متقاضی تعویض پلاک مقرر کرد در سال جاری هر کسی که به دفاتر تعویض پلاک و یا دفاتر اسناد رسمی مراجعه می کند، این مالیات را پرداخت نماید.

رییس کانون سردفتران و دفتر یاران خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در حال حاضر ۶۱ دفتر اسناد رسمی در سراسر استان خراسان شمالی مشغول به فعالیت هستند که در این دفاتر علاوه انجام وظایف تعیین شده، مشاوره رایگان به متقاضیان در خصوص انواع معاملات، قراردادها، ضمانت نامه ها،رضایت نامه، اقرارنامه،قوانین حقوق ثبتی، وکالت و تعهد داده می شود.

 

**بازتاب رسانه ای رئیس کانون سردفتران و دفتریاران خراسان شمالی**

شبکه دانا

به اشتراک بگذارید...

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد