×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
هشدار یک سردفتر به صاحبان خودرو؛ سند قطعی نزنید پشیمان می شوید!

بهروز سواری در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتر یاران استان فارس با اشاره به اینکه قانون تنظیم سند انتقال قطعی خودرو در دفترخانه الزامی است گفت: صاحبان خودرو بهتر است نسبت به تنظیم سند خود در دفاتر اسناد رسمی اقدام کنند چراکه اگر به هر نحوی کوتاهی یا سهل انگاری رخ دهد به دلیل اینکه ثمن معامله را پرداخت می کنند و دیگر دسترسی به فروشنده ندارند با خروج فروشنده از کشور یا فوت و هرحادثه ای دچار چالش حقوقی خواهند شد.

وی با اعلام اینکه متضرر خودرو در چنین شرایطی باید میلیون ها تومان هزینه کند گفت: حتی اگر هم موفق شود رای دادگاه را برای خود بگیرد تمامی هزینه های خودرو در این مدت (مالیات-عوارض و غیره) با او خواهد بود.

سر دفتر اسناد رسمی شیراز عنوان کرد: به خریداران خودرو توصیه می شود تا به تنظیم اسناد انتقال قطعی خودرو اقدام کنند چراکه تنظیم سند رسمی ضامن سرمایه و حفظ حقوق مردم و دارای مزایای بی شماری است و قابل انکاروتردید نبوده و لازم الاجرا است.

سواری افزود: در اسناد رسمی مفاد و تاریخ آن نسبت به طرفین و جانشینان قانونی آنها و اشخاص ثالت معتبر است و درصورت بروز اختلاف سند رسمی بعنوان دلیل اثبات ادعا مورد استناد درمحاکم قضایی قرار می گیرد. همچنین سندرسمی علاوه برحفظ حقوق مردم منجر به تنظیم وتنسیق روابط اجتماعی وکاهش پرونده هایی قضایی می شود.

 


 

به اشتراک بگذارید...

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد