×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
گفتگو با جلال کوه سبلان | بعد از کوهنوردی با انرژی وارد دفترخانه می شوم!

پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران| گفتگو از سید هادی کسایی زاده| می گوید: عسل سبلان را وقتی نوش جان کرده باشی سرما دیگر بر تو چیره نمی شود؛ در حین گفتگوی کوتاهمان زیاد اهل خنده و شادی بود و انرژی از اعماق وجودش کاملا حس می شد. جلال عالم دفتریار ۱۹ اردبیل که پیش از این دفتریار پدرمرحومش بود و امروز بعنوان دفتریار برادرش مشغول به کار است با مدرک کارشناسی ۱۹ سال عمر خود را پای ثبت سند رسمی مردم اردبیل گذاشته و از کارش رضایت دارد.

۴۴ بار صعود به قله سبلان موجب شد تا کمی با او گفتگو کنیم. متولد ۱۳۴۹ است و یک فرزند دختر ۹ ساله دارد.  هرچند همسرش اهل کوهنوردی نیست اما جلال می گوید از اول هم می دانست عشق دوم من ورزش است. بازیکن زمین های خاکی دوران کودکی امروز بعنوان دفتریار هر هفته سخره ها و کوه های اطراف اردبیل را طی می کند تا از طبیعت انرژی بگیرد.

می گوید: بیشتر با گروه های ۶ تا ۸ نفره صعود می کنیم و آخرین بار گروهمان ۶۰ نفره بود. البته چند باری هم تنهایی صعود کردم که پیشنهاد می کنم تنها صعود نکنید. جلال عالم از کانون سردفتران و دفتریاران می خواهد که بیشتر از ورزشکاران به ویژه کوهنوردان سردفتر و دفتریار و کارکنان دفاتر حمایت کنند و به راحتی می توان تورهای و گروه های کوهنوردی کشوری برگزار کرد.

دفتریار ۱۹ اردبیل می گوید: الحمدلله سیگاری نیستم و هیچ بیماری ندارم و برای خودم هم اسپند دود می کنم و از خدا می خواهم همه مردم ایران سالم و سرحال باشند. اما به همکاران خودم می گویم که این شغل واقعا نیاز به ورزش و راحتی روح و روان دارد. و بهترین ورزش همان کوهنوردی است. جلال عالم از چشمه زیبای سبلان می گوید که این چشمه در ارتفاع بالای ۴ هزارمتری قراردارد که هرکسی نمی تواند در آن شنا کند.

او از لذت های مسیر گفت که لحظه لحظه صعود عبادت است و ما قدرت و زیبایی خدا را در رویش یک شاخه گل در کنار سنگی در سردترین روز ها مشاهده می کنیم و گاهی دقایقی خیره می شویم.

در پایان گفتگو از دفتریار ورزشکار خواستیم در طول مسیر صعود عکس و فیلم برای ما ارسال کند تا راهی برای تشویق و ترغیب ورزش کوهنوردی هم برای مردم و هم جامعه دفاتر اسناد رسمی باشد.

سبلان سومین قلهٔ بلند ایران پس از دماوند و علم کوه و یکی از ۱۵۱۵ قله بسیار برجستهٔ جهان به‌شمار می‌رود. سبلان یک کوه آتشفشانی نیمه فعال است که در مرحلهٔ فومرولیو بوده و در بالای قله آن دریاچه کوچکی قرار دارد. سبلان به خاطر آبگرم‌های طبیعی دامنه کوه، طبیعت تابستانی زیبا و پیست اسکی آلوارس مورد توجه گردشگران است. کوه سبلان در ۳۵ کیلومتری غرب شهر اردبیل و ۲۵ کیلومتری جنوب شرقی شهرستان مشگین‌شهر واقع است.

 

 

 

به اشتراک بگذارید...

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد