×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
۷۰ درصد دفاتر دستنویس دفاتراسناد رسمی کهگیلویه و بویراحمد تصویر برداری شد

علی جهان‌پناه در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران از الکترونیکی شدن تمام دفاتر اسناد رسمی در استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و گفت: دفاتر اسناد رسمی در سراسر کشور از حالت سنتی و دست نویس به سمت الکترونیکی شدن پیش‌ می‌روند.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: این طرح در کهگیلویه و بویراحمد از بهمن ماه آغاز شده که تمامی دفاتر اسناد رسمی در شهرستان کهگیلویه تصویر برداری شدند، و کار دفاتر شهرستان بویراحمد هنوز ادامه دارد و پیش‌بینی می‌شود ظرف دو هفته آینده تصویر برداری از دفاتر این شهرستان به پایان برسد.

وی در مورد روند تصویر برداری از دفاتر اسناد رسمی شهرستان گچساران عنوان کرد: کار اسکن و الکترونیکی شدن دفاتر در شهرستان گچساران ادامه دارد، پیش‌بینی می‌شود ظرف یک ماه آینده دفاتر اسناد رسمی کهگیلویه و بویراحمد تصویر برداری و الکترونیکی شوند.

جهان‌پناه با بیان اینکه ۷۰ دفترخانه در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که باید الکترونیکی شوند، گفت: ۵۷۹۰ هزار جلد دفتر سردفتر دست نویس در استان وجود دارد که نیاز به تصویر برداری دارند که تاکنون ۴۸۶۲جلد دفتر تصویر برداری شده است.

جهان‌پناه به مزایای الکترونیکی شدن دفاتر اسناد رسمی اشاره و با بیان اینکه شفاف‌سازی یکی از مزایای این طرح است، گفت: با حذف روش دست نویس در دفاتر اسناد رسمی شفافیت‌سازی در دستور کار قرار می‌گیرد و از هرگونه سوء استفاده احتمالی جلوگیری می‌شود.

وی عنوان کرد: با نگهداری اسناد به صورت بایگانی دفاتر احتمال فرسودگی و از بین رفتن آنها وجود دارد اما با الکترونیکی شدن اسناد جلوی خسارت گرفته خواهد شد.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران کهگیلویه و بویراحمد گفت: با الکترونیکی شدن دفترخانه‌ها عملاً دفاتر دست نویس از چرخه کاری اسناد رسمی حذف و به صورت الکترونیکی در سامانه سازمان ثبت قرار خواهد گرفت و این اقدام حرکتی به سمت شفاف‌سازی و دولت الکترونیک وسند تحول قضایی است.

به اشتراک بگذارید...

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد