×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
آئین تکریم و معارفه هیئت مدیره کانون اصفهان برگزار شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران اصفهان، آئین تکریم ومعارفه اعضای هیئت مدیره جدید کانون سردفتران ودفتریاران استان اصفهان در سالن اجتماعات این کانون و با حضور محمد نادری مدیرکب ثبت اسناد و املاک استان اصفهان، معاونان اداره کل ثبت اسناد و املاک، اعضای هیئت مدیره سابق، اعضای هیئت مدیره جدید و جمعی از سردفتران ودفتریاران استان اصفهان برگزار شد.

محمد نادری، مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان اصفهان در این آئین با بیان اینکه تنها کسانی که در قانون ما این اختیار را دارند که به معاملات مردم رنگ قانونی ببخشند و اختیارات بسیاری در قانون به آنها داده شده است، سردفتران و دفتریاران هستند، گفت: تکریم و معارفه سنت بسیار خوبی است و از اعضای هیئت مدیره کانون سردفتران و دفتریاران استان اصفهان نهایت تشکر را دارم چراکه این دوره، دوره بسیار سختی بود و به خوبی همراه ما بودند.

وی افزود: ما در این دوران از حالت سنتی به مدرن در حال حرکت هستیم و کانون سردفتران ودفتریاران در این زمینه همکاری و همراهی ویژه ای را داشته و اگر نبود همکاری این کانون ما امکان تحقق آن را نداشتیم.

همدلی کانون سردفتران و اداره ثبت اسناد می‌تواند منجر به آرامش در جامعه باشد

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان اصفهان با بیان اینکه ارتباط کانون سردفتران ودفتریاران استان اصفهان در کشور زبانزد است و همواره ایده‌ها و پیشنهادات اعلام شده از سوی این کانون در سطح ملی مورد توجه قرار دارد، گفت: امیدوارم با کمک هیئت مدیره جدید که همدلی و همبستگی خوبی دارند موجب آرامش بیشتر مردم شویم و بتوانیم از قولنامه‌های عادی عبور کنیم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر حدود ۸۰ درصد دعاوی ملکی در استان اصفهان به دلیل قولنامه‌های عادی است و ترویج و انجام معاملات رسمی آرامش روحی و روانی به مردم بسیاری می‌دهد.

نادری گفت: انجام معامله درست  و قانونی منافع بسیاری برای مردم دارد و قانون‌گذار به‌خاطر شایستگی‌های این دفاتر اختیاراتی در اختیار آنها گذاشته است.

کانون سردفتران و دفتریاران اصفهان نمونه کشوری است

همچنین امیرمسعود مرادی باغبادرانی، رئیس سابق کانون سردفتران و دفتریاران استان اصفهان در این آئین با اشاره به سابقه دیرینه خود در کانون سردفتران و دفتریاران استان اصفهان اظهار کرد: در سال ۷۶ توانستیم دفاتر اسناد رسمی را در کشور به صورت رسمی ثبت کنیم و در سال ۸۶ اولین استانی بودیم که بعد از تهران مجوز تأسیس کانون دفتریاران و سردفتران را در اصفهان گرفتیم.

وی افزود: موفق شدیم یک نهاد قانونی که سال‌های سال جای آن خالی بود را تشکیل دهیم و امروز این جایگاه را کانون اصفهان به عنوان کانون نمونه در حوزه ثبت اسناد و دفاتر اسناد رسمی دارد و استان اصفهان یکی از سرآمدترین استان‌های کشور در این موارد است که می‌توانند راهکارهای خوبی در این حوزه‌ها ارائه دهند.

رئیس سابق کانون سردفتران و دفتریاران استان اصفهان ادامه داد: خوشحالیم که توانستیم یک ساختار منسجم، پویا و فعال را در اختیار آیندگان قرار دهیم که نیاز همکاران را تأمین و باعث رسیدن به نقطه اوج بالاتری شود هرچند متأسفانه حاکمیت نگاه چندگانه‌ای به دفاتر اسناد رسمی دارد.

وی تصریح کرد: در سال شروع فعالیت قبل از تشکیل کانون ساختمانی خریداری شد اگرچه ایده بزرگ‌تری داشتیم اما مجبور شدیم به همین فضا بسنده کنیم، و به هیئت مدیره جدید توصیه می‌کنم جز با همدلی و تشریک مساعی و یک‌صدایی کاری پیش نمی‌رود و اگر که استان اصفهان جایگاهی پیدا کرده است به دلیل وجود این همدلی است.

ساماندهی بیمه اعضای کانون سردفتران و دفتریاران

مرادی یادآور شد: فعالیت فیزیکی برای کانون دفتریاران تأمین ساختمان و تجهیزات آن است و در بحث بیمه هم اوضاع بیمه سردفتران بسیار نابسامان بود و با نگاه جدیدی که در کانون تهران اتفاق افتاد یکی از استان‌های اجرایی این کار بودیم و آنچه در توان ما بود از مراکز درمانی و پرداخت نسخ از نظر پرداخت و نوع خدمات امروز قابل مقایسه به قبل نیست و وضع مطلوبی دارد.

وی افزود: تأسیس شرکت تعاونی هم یکی دیگر از فعالیت‌ها بود که ابزارها، تجهیزات و وسایل دفاتر را خودمان با قیمت مناسب در اختیار همکاران قرار دادیم و امروز بیش از یکسال است کانون تهران تلاش می‌کند شرکت تعاونی مانند کانون اصفهان تأسیس کند.

رئیس سابق کانون سردفتران و دفتریاران استان اصفهان تاکید کرد: تأسیس صندوق قرض‌الحسنه هم یکی دیگر از اقدامات مثبت بود که نیازهای مالی فوری همکاران تأمین می‌شد و در این شرکت تعاونی با همکاری بانک رسالت منابع مالی و تسهیلاتی به همکاران ارائه شد.

راه‌اندازی سامانه کمیسیون تقسیم اسناد در اصفهان

وی ادامه داد: بحث سامانه کمیسیون تقسیم اسناد هم بیش از یکسال و نیم است که راه اندازی شد و تلاش کردیم ادارات، بانک‌ها و نهادها را الزام کنیم در این سامانه فعال شوند، همچنین در بحث آموزش هیئت مدیره کانون در کل کشور سرآمد بودند و تنها استانی هستیم که به صورت تصویری، صوتی و آنلاین فایل‌های آموزشی را تولید کنیم.

مرادی باغبادرانی تصریح کرد: ارتباط با حوزه قضائی استان از دیگر فعالیت‌ها بود و به عنوان یک بازوی کارشناسی برای دادگستری استان بود و دادگاه‌ها در پرونده‌های مختلف از همکاران ما مشاوره‌های کارشناسی گرفتند و موارد متعددی بود که مشاوره‌های کارشناسی در پرونده‌ها به شکل صحیح ارائه شد.

وی گفت: بازرسی از دفاتر هم از دیگر اقدامات بود و حضور همکاران ما مثبت و موید فعالیت بسیاری از کانون‌ها بود و آنچه گاهی تخلف برداشت می‌شد توسط همین بازرسان تشریح می‌شد که این امر اثرات مثبتی برای دفاتر داشت.

رئیس سابق کانون سردفتران و دفتریاران استان اصفهان اظهار کرد: در حوزه دادگاه انتظامی یکی از منابع قابل استناد هستیم و آرای صادره از استان اصفهان جزو آرای نمونه کشوری است.

وی ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات مثبت مباحث رفاهیات همکاران بود که تهیه مهمانسرا در مشهد مقدس یکی از آنها بود همچنین راه‌اندازی بخش روابط عمومی به عنوان نمونه انتخاب شد همچنین در کمیسیون حقوقی جلسات مثبتی در پاسخگویی به مشکلات حقوقی همکاران و ارائه مشاوره‌ها نقش مؤثری داشتند.

مرادی افزود: واقعیت‌ها را باید بپذیریم امروز قانون ما در تشریح وظایف دفتریاران ناقص است و هرچه تلاش کردیم چارچوبی برای دفتریاران و سردفتران تعیین شود که متأسفانه وظایف این افراد مشخص نیست که مشکل و نقص دیرینه قانون است.

اوضاع دفاتر ثبت اسناد رسمی بسیار بد است

وی تصریح کرد: اوضاع دفاتر بسیار بد است و در مرز ورشکستگی هستند موضوع برون سپاری که مقرر شد از ابتدای سال انجام می‌شود برای اجرای آن مشکلات بسیاری داشتیم اگرچه جزوات و فایل‌های آموزشی بسیاری تهیه کردیم، در حالی که تعرفه برای وصول استعلامات درنظر گرفته نشده بود.

امیرمسعود مرادی باغبادرانی خاطرنشان کرد: واقعاً حاکمیت باید برای دفاتر اسناد رسمی بکند و به این موضوع توجه کند وگرنه آینده بدی در انتظار این دفاتر است و این بسیار بد است که ریشه یک نهاد با صدسال سابقه مورد تزلزل قرار دهید.

کانون سردفتران و دفتریاران اصفهان سرآمد کشور است

در ادامه این مراسم سیامک بهارلویی، رئیس کانون سردفتران و دفتریاران استان اصفهان، اظهار کرد: از هیئت مدیره کانون سردفتران و دفتریاران تشکر می‌کنم و مدیر قبل جناب مرادی حق بسیاری بر گردن جامعه دفاتر اسناد رسمی دارند و کانون سردفتران و دفتریاران اصفهان به واقع سرآمد استان‌های کشور است که خدمات ارزشمندی به فعالان این حوزه ارائه کردند و در اصفهان به همت هیئت مدیره قبل هیچ تنشی وجود ندارد و تعامل و همدلی در بین اعضا موج می‌زند.

وی افزود: از همه سردفتران و دفتریاران اصفهان می‌خواهم برای بهتر شدن شرایط دست به دست هم دهند و همکاری کنند و امیدوارم شرایط جامعه به نحوی شود که مشکلات کمتری پیش روی مردم باشد.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران گفت: بسیار نیاز داریم که همه همکاران در کنار هم باشند هرچند یقین دارم این نهاد مدنی صدساله ازپای نمی‌افتد و قانونگذار حکیم می‌دانسته که ثبت از قانون مدنی مهمتر است و قانون می‌گوید سند رسمی سندی است که در اداره ثبت و دفتر اسناد رسمی و نزد مأمور رسمی در حدود صلاحیت او تنظیم شود و این امر اهمیت سند رسمی را مشخص می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه سردفتران را کاسب تلقی کردند و این باعث تأسف است، در برنامه‌های تلویزیونی هم سردفتران را محور کلاهبرداری می‌دانند و این به ضرر مردم خواهد بود.

وی با بیان اینکه نمی‌دانیم چرا همه کمر به نابودی دفاتر اسناد رسمی بسته‌اند، ابراز داشت: چند نفر دیگر باید جلوی دادگستری خودسوزی کنند تا اهمیت اسناد رسمی احساس شود.

به اشتراک بگذارید...

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد