×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
آب پاکی سازمان امورمالیاتی روی دست شرکت «رهگشا» | مالیات خودرو نگیرید ۲ برابر جریمه می شوید

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران سازمان امورمالیاتی کشور در نامه ای ممهور به «مهم و فوری» خطاب به علی خندانی رئیس کانون سردفتران و دفتریاران و سردار سیدکمال هادیانفر رئیس پلیس راهور ناجا نوشت: در راستای ماده ۳۰ قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۲ خردادماه ۱۴۰۰ که از تاریخ ۱۳ دیماه ۱۴۰۰ لازم الاجرا می باشد و در اجرای تبصره ۱ این ماده که مقرر می دارد: «ثبت نقل و انتقال وسایط نقلیه توسط دفاتر اسناد رسمی و یا تعویض پلاک توسط نیروی انتظامی منوط به پرداخت مالیات نقل و انتقال موضوع این ماده و به ترتیبی است که سازمان مقرر می کند.» مراجع مزبور در صورت تخلف از این حکم ملزم به پرداخت ۲ برابر مالیات پرداخت نشده هستند.

در این نامه آمده است: سازمان امور مالیاتی کشور اقدام به راه اندازی سامانه ای تحت عنوان سامانه دریافت مالیات برنقل و انتقال خودرو به آدرس cartransfer.tax.gov.ir کرده تا شهروندان به آن مراجعه کنند.

لذا انتقال دهندگان انواع خودرو و موتور سیکلت مکلفند با ورود به سامانه مزبور قبل از تعویض پلاک با ثبت انتقال نسبت به پرداخت مالیات نقل و انتقال اقدام نمایند.

مراجع یادشده موظف به استعلام وضعیت پرداخت مالیات و کنترل آن از طریق سامانه مذکور هستند و در صورت عدم رعایت مقررات موضوع این ماده مشمول جریمه تعیین شده خواهند بود. ضمنا دریافت مالیات نقل و انتقال خودرو خارج از چارچوب ترسیم شده ممنوع بوده و مسئولیت عواقب و استرداد وجوه دریافت کنندگان خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی کانون سردفتران و دفتریاران، این نامه در حالی است که پیش از این دفاتر اسناد رسمی بر اساس قانون همیشه مالیات خودرو را دریافت کرده و مستقیم به خزانه دولت واریز می کردند اما همین اقدام موجب شد تا نیروی انتظامی موضوع و چالش گران بودن ثبت سند خودرو در دفاتر اسناد رسمی را در رسانه ها مطرح کند و صدور برگ سبز شماره گذاری خودرو را به دلیل ارزان بودن به نفع مردم عنوان کند.

هرچند گروهی از رسانه ها هم در این بازی رسانه ای بر علیه دفاتر اسناد رسمی وارد شدند اما در نهایت قانون مالیات بر ارزش افزوده و نامه رئیس سازمان مالیاتی کشور به صورت شفاف نشان داد که حق با دفاتر اسناد رسمی بود چرا که دریافت مالیات خودرو از سوی دفاتر الزامی بوده است.

حالا پلیس یا همان شرکت خصوصی رهگشا هم موظف شده تا پرداخت مالیات خودرو را منوط به صدور برگ سبز کند و اگر در این امر تعللی رخ دهد جریمه خواهد شد. بنابر این دیگر نمی توان عنوان کرد که صدور برگ سبزخودرو با ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزارتومان تمام می شود و شهروندان باید مالیات را در هرشکل پرداخت کنند.

 

سایت خبری راهش

 

به اشتراک بگذارید...

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد