×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
آزمون سردفتری و هشدار معاون قوه قضائیه به وقوع بی نظمی حقوقی در کشور

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران، حسن بابایی در نشست مشترک با کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: جایگاه و مسائل حوزه سردفتری از نوع اقدامات حاکمیتی و در بسیاری از موارد حتی از حوزه قضاوت حساس تر است.

اگر بدون تدبیر صحیح اقدام به جذب بیش از حد سردفتر شود درست نیست چراکه تا همین لحظه هم در بخش هایی به اشباع رسیده و به علت کاهش ۵۰ درصدی اسناد بیع تنظیمی در ۸ ماهه امسال دراین دفاتر، با درخواست های استعفا و یا تعطیلی دفترخانه ها به علت عدم توانایی در تأمین هزینه نیروی انسانی و اجاره مکان مواجه هستیم.

وی افزود: ممکن است یک بی نظمی حقوقی در کشور ایجاد شود، لذا باید ساز و کارهای جذب سردفتر اصلاح شود اما با این وجود بر اساس تکالیف قانونی، این آزمون در آذرماه امسال برگزار خواهد شد.

بابایی گفت: این آزمون مثل آزمون وکالت و آزمون‌های دیگر نیست و قابل مقایسه با آن‌ها نیست و اگر هم بخواهیم قانون تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار را مطرح کنیم آیا قضاوت را می‌شود متناسب با قانون تسهیل برگزار کرد و گفت هر کی نمره علمی آورد قاضی می‌شود. در حالی که معتقدم بحث سردفتری به مراتب حساس‌تر از قضاوت است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اظهار کرد: اسناد بیع تنظیمی در ۸ ماهه امسال یک میلیون و ۳۵ هزار سند بوده در حالی که در هشت ماهه سال گذشته این تعداد دو میلیون ۶۰ هزار سند بوده که در واقع ۵۰ درصد تنظیم سند در دفترخانه‌ها کاهش پیدا کرده است و مردم به سمت اسناد عادی رفته اند.

 

به اشتراک بگذارید...

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد