به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران آذربایجان شرقی، محمد افخمی مدیرکل ثبت اسناد و املاک آذربایجان شرقی در آغاز این طرح اظهار کرد: اسکن و آرشیو الکترونیکی دفاتر اسناد رسمی در راستای حفظ حقوق اشخاص در اسناد تنظیمی و حفاظت و نگهداری از مفاد مندرج در دفاتر اسناد رسمی اجرایی می شود.
وی افزود: جلوگیری از سوء استفاده و جعل با اعتبار بخشی به اسناد و ایجاد بهداشت و نظم حقوقی از دیگر مزایای این طرح است. افخمی این طرح را در راستای ارائه خدمات الکترونیکی به شهروندان اعلام کرد و گفت: اسکن و آرشیو الکترونیکی مدارک در اجرای سند تحول قضایی و تبصره ۳۵ آئین نامه دفاتر اسناد رسمی به اجرا در می آید.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه برای اجرای بهینه این فرایند نظارت می کنیم اظهار داشت: تمامی دفاتر مکلف هستند نسبت به اسکن و آرشیو دفاتر خود اقدام نمایند.