×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
آغاز تصویر برداری از ۱۰ هزار دفتر دستنویس دفاتر اسناد رسمی زنجان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران، حسین کریمی از آغاز تصویر برداری از دفاتر دستنویس دفترخانه های زنجان خبر داد و گفت: با انجام کامل آرشیو این دفاتر ضمن جمع آوری دفاتر فیزیکی در تمامی دفاتر اسناد رسمی، فایل تصاویر آن‌ها در مرکز داده سازمان بارگزاری شده و در آینده‌ای نزدیک تمام سران دفاتر در سامانه ثبت الکترونیکی به تصاویر دفتر خود دسترسی پیدا خواهند.

وی با اشاره به اینکه این مهم با جلوگیری از دخل و تصرف در دفاتر، موجب بالا رفتن امنیت در نگهداری دفاتر از خطرات احتمالی نظیر آتش سوزی و پوسیدگی و بلایای طبیعی نظیر سیل و زلزله را فراهم می‌کند، افزود: با آرشیو دفاتر در آیند‌های نزدیک می‌توان دفاتر فیزیکی را جمع آوری و در جایی خاص نگهداری کرد.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران استان زنجان با اشاره به اینکه تعداد دفاتر فیزیکی که آرشیو آنها انجام خواهد شد در حدود ۱۰ هزار جلد متعلق به ۷۶ دفتر اسناد رسمی است، اضافه کرد: آنطور که پیمانکار قول داده الکترونیکی‌سازی آرشیو دفاتر ۶ ماه طول خواهد کشید، البته امیدواریم در کمتر از این زمان کار به پایان برسد.

کریمی با اشاره به اینکه زنجان پنجمین استان در الکترونیکی سازی آرشیو دفاتر است، گفت: این نوع آرشیوسازی دسترسی آسان رؤسای دفاتر به اسناد مربوط را فراهم خواهد ساخت.

لازم به ذکر است، معاون مدیرکل اداری مالی اداره کل ثبت اسناد استان، رئیس حفاظت اطلاعات اداره کل و رئیس اداره بازرسی نیز برای بررسی امر آرشیوسازی از دفتر الکترونیکی‎سازی اسناد بازدید کردند

به اشتراک بگذارید...

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد