×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
آقای رئیس جمهور سردفتران دلال نیستند| بهتر نیست شماره گذاری خودرو متوقف شود؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران استان قم، فهیمه ملک عباسی از سردفتران اسناد رسمی قم  با بیان این که در سال‌های اخیر دفاتر اسناد رسمی مورد هجمه‌های بی‌رحمانه و نادرستی قرار گرفته اند، خطاب به حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی اظهار کرد: آقای رئیس‌جمهور ما فروشنده خودرو نبودیم اما به ما برچسب دلال زدند ما فروشنده خانه نبودیم اما به ما تهمت زدند. ما مأمور مالیات نبودیم اما مردم می‌گفتند که این پول‌ها به جیب سردفتران می‌رود، خود شما به‌عنوان یک حقوق‌دان می‌دانید که بیش از ۸۰ درصد مبالغی که در دفترخانه گرفته می‌شود به جیب خزانه دولت می‌رود. برای همین موضوع از شما به‌عنوان یک حقوق‌دان می‌خواهیم که این لایحه را یک‌بار دیگر بررسی کنید، آیا می‌شود که یک شرکت خصوصی و غیرحقوقی سند مالکیت منقول خودرو را صادر کند؟

وی افزود: کارکنان این شرکت که هیچ‌کدام سردفتر نیستند وظایف مربوط به امور سردفتری و ثبتی را تأیید کنند، آیا یک شرکت خصوصی غیرحقوقی می‌تواند محجوریت طرفین معامله را احراز کند؟ کجای قانون نوشته شده که برگ سبز خودرو بدون ثبت معامله سند رسمی محسوب می‌شود، آیا بهتر نیست به‌جای حذف دفاتر اسناد رسمی فرایند منسوخ شده تعویض پلاک در ایران حذف شود.

دلیل آن هم این است که شرکت راهگشا سالانه حدود صدها میلیارد تومان از محل تعویض پلاک درآمد دارد و مشخص این درآمد کجا هزینه می‌شود. سؤال من از صداوسیما و رسانه‌های کشور که دفاتر اسناد رسمی را در برابر یک شرکت خصوصی بایکوت کرده اندو علاوه بر این کدام کشور توسعه‌یافته الگوی شما برای تعویض پلاک است.

چرا برای راحتی کار مردم به‌جای حذف مراکز اسناد رسمی فرایند تعویض پلاک را اصلاح نمی‌کنید؟ چه کسی به شما یاد داده است که بدون اطلاعات حقوقی تیتر بزنید و حرف‌های غیرواقعی بزنید؟

عباسی تصریح کرد: جامعه رسانه‌ای کشور این را بدانند که ۸۰ درصد هزینه ثبت و نقل‌وانتقال خودرو در دفاتر اسناد رسمی صرف بودجه دولتی می‌شود.ما مدافعان سلامت حقوقی معاملات شما هستیم فریب تیترهای زرد برخی رسانه‌ها را نخورید.

به اشتراک بگذارید...

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد