×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
ابراز تاسف کانون سردفتران و دفتریاران برای باشگاه خبرنگاران جوان/ اجازه دهید افشاگری کنیم

روابط عمومی کانون سردفتران و دفتریاران طی اطلاعیه ای اعلام کرد: متاسفانه باشگاه خبرنگاران جوان بر خلاف اصول خبرنگاری و به قصد تخریب جایگاه سند رسمی که بر خلاف سیاست های کلی نظام ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری است رویه تضعیف جایگاه سند رسمی را در پیش گرفته است.
این رسانه در اقدام جدید خود با سانسور مصاحبه اختصاصی (خبرنگاران باشگاه خبرنگاران جوان) با علی خندانی رئیس کانون سردفتران و دفتریاران که در روزچهارشنبه(امروز) در موضوع ثبت سند مالکیت نقل و انتقال خودرو انجام شد، در بازی غیرقانونی نیروی انتظامی قرارگرفت و بدون رعایت اصل بی طرفی و عدالت رسانه ای عصر چهارشنبه در خبر شبکه یک سیما گزارش را به نفع شرکت خصوصی رهگشا (پیمانکار مراکز شماره گذاری خودرو) پخش کرد.
 
در این اطلاعیه آمده است: بر اساس تمامی مستندات مرتبط با اجرای ماده ۲۹ قانون رسیدگی به جرائم رانندگی که از سوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی، رئیس وقت قوه قضائیه، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و به ویژه اداره کل تنقیح قوانین و مقررات مجلس شورای اسلامی مورد تائید قرارگرفته است تمامی مالکان خودرو ملزم و موظف هستند پس از شماره گذاری برای ثبت سند نقل و انتقال خودرو به دفاتر اسناد رسمی مراجعه کنند.
**بیشتر بخوانید
جناب سرهنگ عزیز؛ مرجع ثبت سند نقل و انتقال خودرو طبق قانون دفاتر اسناد رسمی است
حکم قاضی دادگاه تجدیدنظر تهران؛ پلیس مرجع صدور سند خودرو نیست
دلخوش: نظر مجلس، ثبت سند نقل و انتقال خودرو در دفاتر اسناد رسمی است و السلام!
دستور دادسرای نظامی تهران| مراکز شماره گذاری خودرو محلی را به استقرار دفترخانه ها اختصاص دهند
این در حالی است که شرکت خصوصی رهگشا به واسطه پلیس راهنمایی و رانندگی تفسیر غیرحقوقی بر این ماده قانونی را مطرح کرد و با استفاده از ابزار رسانه موجب سرگردانی شهروندان شد. از این رو با نامه مکتوب رئیس قوه قضائیه به مجلس شورای اسلامی مقرر شد برای شفافیت بیشتر این ماده قانونی جهت استفساریه به مجلس شورای اسلامی نهاده شود. لذا تا زمانی که استفساریه مجلس رسما اعلام و از سوی شورای نگهبان تائید نشده است اجرای این ماده قانونی به قوت خود باقی است و باید مالکان خودرو طبق رویه سابق به دفاتر اسناد رسمی مراجعه کنند.
نکته قابل تامل این است که شرکت رهگشا و پلیس راهنمایی و رانندگی نرخ پایین شماره گذاری خودرو و صدور برگ سبز را مهمترین دلیل استقبال مردم بیان کرده و بعنوان مدافع برحق از منافع مردم مصاحبه می کنند و مدعی هستند که هزینه ای که مالکان خودرو به دفاتر اسناد رسمی پرداخت می کنند هزینه بسیار زیاد و بیهوده ای است. در حالی که بیش از ۸۰ درصد هزینه ثبت سند مالکیت خودرو در دفاتر اسناد رسمی به خزانه دولت واریز می شود و ارتباطی با سردفتران ندارد. اما رسانه ملی اجازه این روشنگری و آموزش حقوق شهروندی را به کانون سردفتران و دفتریاران نداده است.
همچنین لازم به ذکر است که بر اساس حکم دادسرای نظامی تهران هرگونه تبلیغات نیروی انتظامی و مراکز شماره گذاری خودرو مبنی بر جلوگیری و تشویق شهروندان برای عدم مراجعه به دفاتر اسناد رسمی ممنوع می باشد. اما متاسفانه رسانه ملی برخلاف دستور قاضی به صورت یک طرفه در حمایت از شرکت خصوصی رهگشا مردم را تشویق به عدم مراجعه به دفاتر اسناد رسمی می کند که در آینده تبعات حقوقی زیادی برای شهروندان خواهد داشت.
روابط عمومی کانون سردفتران و دفتریاران ضمن اعتراض و انتقاد به رویه غیراخلاقی باشگاه خبرنگاران جوان از رئیس رسانه ملی و شورای نظارت بر صدا و سیما می خواهد در مورد دلایل حمایت رسانه ملی به وسیله عاملان و مدیران مرتبط با این بخش خبری از یک شرکت خصوصی توضیح بخواهد.
همچنین دستور فرمایند تا کانون سردفتران و دفتریاران به نمایندگی از جامعه بزرگ و فرهیخته سردفتری کشور که از سوی رسانه ملی مورد هجوم قرارگرفته است از خود دفاع کرده و حقایق واقعی را در مورد این پرونده و تبعات عدم ثبت مالکیت نقل و انتقال خودرو به مردم بازگو کند.
اینفوگرافی| پول ثبت سند خودرو کجا هزینه می شود؟
به اشتراک بگذارید...

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد