×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
اشک ها و لبخندهای سردفتران و دفتریاران روی قله دماوند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران، یعقوب گودرزی دفتریار و سرپرست تیم، حامد محمد سعیدی دفتریار، محمد اصلانی وکیل دادگستری، علیرضا داودیان سردفتر، روح الله رخ افروز سردفتر، مجید حضوری دفتریار، هادی بختیاری کارمند دفتراسناد رسمی، فاطمه زندی سردفتر، بهار ایرانی دفتریار، سعیده نوروزی دفتریار، سمیرا نوروزی دفتریار و مهتاب حکیمی کارمند کانون بعنوان تیم کوهنوردی کانون سردفتران و دفتریاران به قله دماوند صعود کردند.

نکته جالب و قابل تامل آنکه اکثر این تیم کوهنوردی برای نخستین بار بود که چنین صعود سنگینی را تجربه می کردند. معمولا صعود به قله دماوند در دو فصل تابستان وزمستان انجام می شود که فصل تابستان برای کوهنوردانی که می خواهند از مسیر پاکوب حرکت کنند بهتر است. تیم کوهنوردی کانون حدود ۲۰ ساعت صعودشان به طول انجامید که ابتدا به رینه از توابع شهرستان پلور در استان مازندران رفته و از آنجا حرکت به قله دیوسیدپای در بند را آغاز کردند.

یعقوب گودرزی سرپرست تیم کوهنوردی کانون می گوید: اعضای تیم ۳۰ برنامه ویژه پیش از صعود داشتند که باید آمادگی کامل بدنی و روحی قبل از کوهنوردی داشته باشند. وقتی به قله دماوند رسیدیم برای خانم های سردفتر و دفتریار که نخستین بار آمده بودند چیزی جز اشک شادی و هیجان بی وصف نبود. آنقدر این فضا و زمان زیباست که نمی شود در جملات وصف کرد. اینجا پر از انرژی و شادی و قدرت الهی است.

روزنه های کوچکی در قله گازهای گوگردی را به هواپرتاب می کند و شرایط را برای نفس کشیدن با آن فشار سخت تر خواهد کرد برای همین زیاد نمی شود روی قله ماند چون گاهی هم باد شدید مانع توقف است.

بعد از چند دقیقه هم به پایین کوه حرکت کردیم. نکته دیگر آنکه تیم کوهنوردی کانون بر اساس احترام به طبیعت و اکوسیستم تمام زباله ها و اشیاء بدون مصرف را در کوه جا نمی گذارد و همه طبق قوانین به پایین منتقل می شود. این دومین بار است که در سال جاری تیم کوهنوردی کانون قله دماوند را صعود می کند. البته در طول ۳ سال اخیر بیش از ۱۱۰ برنامه کوهنوردی داشتیم و به اکثر قلل استان تهران و کشور صعود کردیم.

 

به اشتراک بگذارید...

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد