×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
اقبال: برون سپاری های خدمات ثبتی خواستگارهای زیادی داشت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران، مهدی اقبال در نشست صمیمی حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با جامعه دفاتر اسناد رسمی استان مرکزی گفت: آیین نامه دفاتر اسناد رسمی در آبان ۱۴۰۰ اصلاحیه تحویل رئیس قوه قضاییه شد و آخرین جلسه با معاون حقوقی قوه داشتیم و جلسه آخر حدود ۱۵ روز دیگر این اصلاحیه نهایی خواهد شد.

وی به موضوع ۱۸ مورد برون سپاری خدمات ثبتی به دفاتر اسناد رسمی اشاره کرد و گفت: این اقدام بسیار کار بزرگی بود و تعرفه های آن ابلاغ شده است. ما باید قدردان افرادی باشیم که چنین تصمیمی گرفتند و قطعا این برون سپاری ها خواستگارهای زیادی داشت.

وی گفت: ۱۱۰۰ بخشنامه اصلاح شده و الباقی نیاز به زمان دارد. مثلا ماده ۵۴ خودش به تنهایی وقت زیادی خواهد برد. انشا الله با اصلاح قانون و زنده کردن ماده ۸۸ برخی چالش ها رفع می شود.

معاون سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اظهار کرد: جناب بابایی طی نامه ای به رییس قوه قضاییه خواهان ارائه خدمات انحصار وراثت و انتقال فیش حج در دفاتر اسناد رسمی شده است.

اقبال گفت: در جواب آن خبرنگار و رسانه که مدعی بود تصویربردادی از دفاتردستنویس ۱۰ سال طول می کشد می گویم تا الان ۷ استان به پایان رسیده است. و الباقی تا پایان سال تمام است و تمام اطلاعات در دیتاسنتر بزرگ و ارزشمند کانون سردفتران و دفتریاران آرشیو و دسته بندی و ذخیره خواهد شد.

به اشتراک بگذارید...

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد