×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
بابایی: تائید صلاحیت علمی و عملی آزمون سردفتران با سازمان ثبت است/ به دنبال حذف تنظیم قولنامه دستی در بنگاه ها هستیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران، حسن بابایی امشب در گفتگوی ویژه شبکه خبر در مورد قطعی شبکه ها گفت: برخی ارتباطات ما با برخی سازمانها به تازگی میسر شده و باید با تقویت سامانه ها مشکلات برطرف شود. باید زمان دهید تا بسترها فراهم شود.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در ادامه این گفتگوی زنده خبری در پاسخ به اظهارات یک کارشناس امور اسناد در مورد آزمون سردفتری وفق قانون تسهیل کسب و کار گفت: آذرماه این آزمون با رعایت قانون برگزار خواهد شد. اما بحث صلاحیت علمی و عملی برای سازمان اهمیت دارد و قطعا افراد صلاحیت دار انتخاب می شوند. قطعا در شهرهایی که نیاز باشد جذب خواهیم داشت.

بابایی در مورد اسناد عادی و ایجاد ۳۵ هزار پرونده جعل و کلاهبرداری فقط در بخش پیش فروش ساختمان ها و فعالیت بنگاه های املاک در تنظیم قراردادها گفت: یکی از محورهایی که در دوران رشد و توسعه دستگاه قضایی و سازمان ثبت اسناد و املاک تدوین و پیگیری می شود موضوع توسعه سند رسمی است. یعنی اینکه ما باید کاری کنیم تا معاملات و قراردادها در قالب سند رسمی تنظیم شود. در این طمینه بستر تحول قضایی باید فراهم شود و یکی از مهمترین این بسترها طرح الزام به سند رسمی بود که از سوی مجلس شورای اسلامی مصوب شد. البته شورای نگهبان ایراداتی را گرفت و ما داریم با همکاری مجلس این ایرادات را رفع می کنیم.

معاون قوه قضائیه با اشاره به فعالیت بیش از ۸۵۰۰ دفتراسناد رسمی در کشور گفت: صلاحیت علمی و عملی سردفتران تائید شده و آنها متخصص و حرفه ای در تنظیم اسناد هستند. ما به دنبال این هستیم که مشاران خودرو و املاک به وظیفه ذاتی خود یعنی تسهیلگری (دلالی) بپردازند و تنظیم سند فقط برعهده دفاتر اسناد رسمی باشد. اگر این مهم کامل رخ دهد شاهد کاهش شدید ورودی پرونده های قضایی خواهیم بود

 

به اشتراک بگذارید...

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد