×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
بابایی: ثبت قولنامه ها و اجاره نامه ها در دفاتر اسناد رسمی باید الزامی شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران، حسن بابایی در جمع سردفتران و دفتریاران استان مرکزی گفت: باید برای صنف سردفتران و دفتریاران ساختار تعریف شود و قائم به فرد نباشد. در سران دفاتر افراد نخبه بسیار زیاد داریم که همفکری کنند.

وی به موضوع صندوق اشاره کرد و گفت: صندوق کانون خوب است اما ارزش پول کاهش می یابد در حالی که اگر با برنامه باشد می شود با این صندوق اقدامات خوبی کرد در غیر این صورت احتمال ورشکستگی در آینده خواهد داشت. آیا نمی شود این مبلغ ارزشمند را سرمایه گذاری کرد؟ می شود اما قطعا نیاز به هیات امنا و تصمیم گیری های درست دارد که باید همفکری کرد.

بابایی گفت: قوانین حوزه ثبتی باید به روز شود اما چه کسی باید اصلاح کند؟ آیا نباید کارگروه تشکیل شود؟ ۴۷ سال از تصویب این قانون گذشته و شما چرا برای تنقیح آن اقدام نکردید؟ ما تسهیل گر هستیم و شما باید به ما خوراک فکری و ایده و طرح بدهید.

معاون قوه قضاییه اظهار کرد: از کانون سردفتران و دفتریاران می خواهم تا در بحث تحول و توسعه سند رسمی اقدامات بیشتری انجام دهد. امروز مجلس هم در حال تحول است و برخی نمایندگان خواهان ثبت قولنامه ها و اجاره نامه ها در دفاتر اسناد رسمی هستند.

بابایی گفت: سال قبل با کمک شما آیین نامه دفاتر اسناد رسمی اصلاح شد و این نشان از تعامل و همفکری دارد. در بحث حق التحریر دفاتر اسناد رسمی هم خود جناب حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای فرمودند در دستور کار قراردیم.

وی در ادامه گفت: جناب آقای خندانی با تعامل استان ها همفکری کنید و در برنامه هفتم توسعه ورود کنید. به نحوی که در قانون تاکید شود تا تمام ثبت اسناد و معاملات در دفاتر انجام شود.

به اشتراک بگذارید...

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد