×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
بابایی: صدور سند اراضی کشاورزی کشور با شتاب بیشتری دنبال می شود | تمام اسناد الکترونیک می شوند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران، «حسن بابایی» در حاشیه سفر به استان کرمانشاه در جلسه با مدیران و کارکنان اداره ثبت اسناد و املاک استان که در سالن اجتماعات اداره کل برگزار شد، با اشاره به دیدار هفتم تیر ماه ریاست و کارکنان دستگاه قضا با رهبر معظم رهبری مدظله‌العالی و راهبرد پنجم ایشان در بحث سند تحول قوه قضاییه، افزود: مقام معظم رهبری در بند پنج راهبرد هفت گانه تحول قوه قضاییه به حفظ حقوق عامه اشاره کردند و فرمودند، متر به متر اراضی کشور در راستای حفظ حقوق مردم و دولت باید ثبت و مشخص شود.

وی گفت: بر همین اساس چون فرمایشات مقام معظم رهبری یک سند بالادستی برای همه است، این سازمان نهضت ثبت اسناد اراضی زراعی، و اراضی خُرد را در دستور کار ادارات همه استان ها و شهرستان ها با هم افزایی جهاد کشاورزی و دیگر ارگان قرار داده و مصمم است در کوتاه ترین زمان ممکن آن را محقق کند.

بابایی گفت: در حد نگاری و نقشه برداری از اراضی کشاورزی هیچ هزینه ای از زارعان گرفته نمی شود، همه هزینه های سازمان ثبت اسناد و املاک پرداخت می کند و کشاورزان فقط باید مستندات خود را به ادارات این سازمان تحویل دهند.

معاون قوه قضاییه در ادامه بیان داشت: صدور اسناد برای اراضی کشاورزی به رونق تولید محصولات کمک می کند، حتی کشاورزان با وثیقه قراردادن آن می توانند از تسهیلات بانکی برخوردار شوند، دعاوی بین کشاورزان همجوار و وراثان مالک تا حد بسیار زیادی کاهش می دهد.

بابایی خطاب به نهادهای ذی صلاح در خصوص قانون منع خُرد شدن اراضی گفت: صدرو سند برای اراضی خُرد با این قانون هیچ مغایریتی ندارد و باید به هدف قانون نگار از وضع قانون منع خُرد شدن اراضی در تفاسیر مد نظر قرار دهیم، زیرا وقتی برای زمین های خُرد سند صادر شود، نوع کاربری آن طبق استعلام مدیریت جهاد کشاورزی منطقه در آن قید می شود و هیچ مشروعیتی جز مالکیت برای صاحب به همراه ندارد یا بدون مجوز جهاد کشاورزی سند تکفیک نمی شود.

بابایی در بخش دیگری از صحبت های خود از حد نگاری و ثبت سند ۹۶ درصد ارضی ملی کشور خبر داد و گفت: چهار، پنج درصد باقی مانده به خاطر تشکیل پرونده در محافل قضایی و کمیسیون رفع تداخل باقی مانده که به محض رفع مشکل سند آنها نیز صادر می شود.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در ادامه به برخی از شاخصه های مدیران و روسای واحدهای ثبتی از جمله، انجام خدمت جهادی و میدانی و غیر تشریفاتی، اشرافیت کامل به امور، ارتباط صمیمانه با کارمندان، صیانت از کارمندان، اخلاق مداری، درد آشنایی، تکریم بدون تبعیض، مبارزه با فساد، انتقال دانش خود به نیروها و کارمندان جوان و تازه کار، انتقال اعتماد به نفس به کارمندان و نیروهای جوان اشاره کردند.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در بخش پایانی صحبت های خود با قدردانی از عملکرد دادگستری استان کرمانشاه و زیر مجموعه های آن نسبت به اجرای خوب سند تحول عالیات قوه قضاییه گفت: دادگستری کرمانشاه سال گذشته عملکرد خوبی در حوزه صلح سازش، پیشگیری از جرایم داشته و در اجرای راهبردهای سند تحول قوه قضایی رتبه دوم کشور کسب کرد.

وی همچنین به عملکرد خوب اداره کل ثبت اسناد و املاک استان کرمانشاه با ۹۷ و نیم درصد حد نگاری اراضی ملی ۲۰۲  هزار هکتار اراضی کشاورزی اشاره کرد و گفت برای هزینه های حد نگاری، نقشه برداری و تجهیز و امکانات هیچ کمبود اعتباری نداریم و استان کرمانشاه در این حوزه هرچقدر اعتبار بخواهد موجود است و امیدواریم تا پایان سال در سطح استان در حوزه ثبت اسناد اراضی کشاورزی شاهد تحول شگرفت انگیزی باشیم.

بابایی با بیان این مطلب که اسناد باید الکترونیکی شوند، بیان داشت: تنظیم اسناد تعهدی باید به دفاتر ثبت اسناد واگذار شود برای همین طرحی را در دستور کار داریم که تنظیم اسناد تعهدی فقط در دفاتر ثبت اسناد تنظیم شوند و مشاورین املاک و نمایشگاه داران حق تنظیم سند را ندارند.

 

به اشتراک بگذارید...

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد