×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
بابایی: همراهی قابل تقدیر کانون سردفتران و مشاوران املاک با سازمان ثبت در اجرای قانون الزام به ثبت رسمی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران، «حسن بابایی» معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در یکصد و پانزدهمین نشست شورای تحول و تعالی که با حضور معاونان و مدیران کل ستادی و حضور وبیناری مدیران کل استانها برگزار شد، با اشاره به همایش ملی حدنگار، گفت: اولین همایش ملی حدنگار در بستر توسعه پایدار با ارائه درگاههای تخصصی و مباحث کاربردی در جهت ارتقا سطح دانش املاک و کاداستر در هفته جاری برگزار خواهد شد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در ادامه افزود: تصویب و ابلاغ “قانون الزام به تنظیم سند رسمی اموال غیرمنقول” نیازمند تعامل کانون سردفتران و دفتریاران و اتحادیه صنف مشاوران املاک با سازمان ثبت بوده که همراهی کانون و اتحادیه با سازمان ثبت در این مسیر قابل تقدیر است.

بابایی با بیان اینکه در اجرای قانون الزام سامانه های متعددی در سازمان ثبت در دست طراحی است که برخی از این سامانه‌ها به جهت زیرساخت و فرآیند فنی آماده شده‌اند و برخی نیز در حال طراحی یا ارتقا هستند، عنوان کرد: قانون الزام در خصوص اسناد صادره از مورخ ۳ تیرماه سال جاری است که هر گونه نقل و انتقال عادی در این اسناد ممنوع بوده و باید از طریق مواد ۲و۳ قانون الزام اقدام شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه سازمان ثبت برنامه محور است و در راستای اهداف و برنامه های تعیین شده گام برمی دارد، عنوان کرد: تشکیل کمیته ساماندهی نیروی انسانی در ستاد و استانها امری ضروری است.

بابایی عنوان کرد: تشکیل این کمیته ها در آمایش مدیران ستادی و استانی و روسای واحدهای ثبتی و انتصابات آتی بر مبنای شایسته گزینی و بهره گیری از افراد توانمند و کارآمد نقش بسزایی دارد که به زودی شاهد تحولات عظیمی در این امر خواهیم بود و در بازرسی ها نیز باید لحاظ شود.

نصیری مدیرکل ثبت شرکتها و موسسات غیر تجاری سازمان ثبت نیز از اهم اقدامات این اداره کل در راستای تحقق شعار سال و هوشمندسازی فرایندهای ثبت شرکتها گفت و افزود: کاهش ۹۰ درصدی مراجعات مردمی با هوشمندسازی چند فرایند ثبتی از نتایج مثبت حوزه ثبت شرکتها در راستای تحقق شعار سال است.

به اشتراک بگذارید...

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد