به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران، جلسه کمیسیون امور مالیاتی بعد از ظهر دوشنبه 1 بهمن ماه به دعوت مسئول کمیسیون از همکاران متخصص و صاحب نظر در حوزه فناوری به جهت رفع مشکلات مالیاتی همکاران برگزار و مقرر شد پیشنهادات لازم به هیات مدیره تقدیم گردد.
برگزاری این جلسه به دلیل بروز مشکلات و چالش های بوجود آمده در خصوص انجام برخی تکالیف مالیاتی دفاتراسنادرسمی از جمله ارسال اظهارنامه ارزش افزوده پیش فرض و اطلاعات نادرست درج شده در سامانه ملی مودیان، برای حل مشکلات مالیاتی همکاران، بود.
گفتنی است؛ در این جلسه مقرر شد، جهت برون رفت از مشکلات حاصل، پس از بحث و بررسی مشکلات و زیرساخت ها در مراکز مختلف، دیدگاه و نظرات اعضا برای برطرف نمودن موضوع طی درخواستی مبتنی بر سه پیشنهاد به ترتیب اولویت که مهم ترین آنان «تغییر در نحوه دریافت وجوه قانونی و یا تغییر شماره ملی و شناسه ملی متصل به دستگاه pos مستقر در دفاتر» است به هیات مدیره کانون جهت پیگیری و انعکاس به سازمان های مربوطه تقدیم شود تا در اسرع وقت اجرایی گردد.