برگزاری پنجمین جلسه هماهنگی جهت ارتقای سرویس استعلام الکترونیک مالیات نقلوانتقال املاک

نائب رئیس کانون سردفتران و دفتریاران از برگزاری پنجمین جلسه مشترک کانون با نمایندگان سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و سازمان امور مالیاتی با هدف تسهیل اجرای قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران، پنجمین جلسه مشترک کانون سردفتران و دفتریاران با اداره کل امور اسناد و دفتر توسعه سامانهها و خدمات الکترونیک سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و سازمان امور مالیاتی برگزار شد. این جلسه با هدف بهبود و ارتقای عملکرد سرویس اعلام برخط ارزش معاملاتی و استعلام الکترونیک مالیات نقل و انتقال املاک تشکیل شد.
محمدرضا اصلانی، نایبرئیس کانون سردفتران و دفتریاران با اشاره به اهمیت اجرای قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول، گفت: در این نشست، پیشنهاداتی در راستای تسهیل و سادهسازی فرآیند ارسال استعلام مالیاتی، میان نمایندگان کانون، سازمان ثبت و سازمان امور مالیاتی مطرح و بررسی شد.
وی افزود: از جمله مواردی که در این جلسه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت، میتوان به کاهش اقلام ورودی اطلاعات استعلام مالیاتی از جمله حذف ورود اطلاعات خریدار، اختیاری شدن ثبت اطلاعات پایانکار ساختمان، حذف شماره و طبقه پارکینگ و انباری، فراهم شدن امکان اخذ پاسخ استعلام درخصوص املاکی که از قانون تسهیل استفاده کردهاند و همچنین امکان استعلام برای املاکی با کاربری مختلط (مسکونی، اداری، تجاری) اشاره کرد.
نائب رئیس کانون سردفتران و دفتریاران بیان کرد: مقرر شد پس از جمعبندی نهایی موضوعات مطروحه، شیوهنامهای تدوین شود تا دفاتر اسناد رسمی بر اساس آن، اقدام به ارسال استعلامهای مالیاتی نمایند.