برای دریافت نرم افزار «کاتب»، «دستینه»، «کلید ثبت» و «امضای الکترونیک» و دریافت راهنمای استفاده از نرم افزارها به این صفحه مراجعه کنید.

لینک دریافت نرم افزارها

برگزاری پنجمین جلسه هماهنگی جهت ارتقای سرویس استعلام الکترونیک مالیات نقل‌وانتقال املاک

نائب‌ رئیس کانون سردفتران و دفتریاران از برگزاری پنجمین جلسه مشترک کانون با نمایندگان سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و سازمان امور مالیاتی با هدف تسهیل اجرای قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران، پنجمین جلسه مشترک کانون سردفتران و دفتریاران با اداره کل امور اسناد و دفتر توسعه سامانه‌ها و خدمات الکترونیک سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و سازمان امور مالیاتی برگزار شد. این جلسه با هدف بهبود و ارتقای عملکرد سرویس اعلام برخط ارزش معاملاتی و استعلام الکترونیک مالیات نقل و انتقال املاک تشکیل شد.

محمدرضا اصلانی، نایب‌رئیس کانون سردفتران و دفتریاران با اشاره به اهمیت اجرای قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول، گفت: در این نشست، پیشنهاداتی در راستای تسهیل و ساده‌سازی فرآیند ارسال استعلام مالیاتی، میان نمایندگان کانون، سازمان ثبت و سازمان امور مالیاتی مطرح و بررسی شد.

وی افزود: از جمله مواردی که در این جلسه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت، می‌توان به کاهش اقلام ورودی اطلاعات استعلام مالیاتی از جمله حذف ورود اطلاعات خریدار، اختیاری شدن ثبت اطلاعات پایان‌کار ساختمان، حذف شماره و طبقه پارکینگ و انباری، فراهم شدن امکان اخذ پاسخ استعلام درخصوص املاکی که از قانون تسهیل استفاده کرده‌اند و همچنین امکان استعلام برای املاکی با کاربری مختلط (مسکونی، اداری، تجاری) اشاره کرد.

نائب رئیس کانون سردفتران و دفتریاران بیان کرد: مقرر شد پس از جمع‌بندی نهایی موضوعات مطروحه، شیوه‌نامه‌ای تدوین شود تا دفاتر اسناد رسمی بر اساس آن، اقدام به ارسال استعلام‌های مالیاتی نمایند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا