×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
تیترهای هدف دار «تسنیم»| میرکوهی: خروج دفاتر اسناد رسمی از صدور سند خودرو هنوز قانون نشده است

عبدالعلی میرکوهی معاون اسبق وزیردادگستری و عضو کمیسیون لوایح دولت نهم و دهم در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران در مورد تدوین یک لایحه از سوی دولت مبنی بر صدور سند مالکیت خودرو توسط پلیس (شرکت خصوصی رهگشا) گفت: همزمان هم یک طرحی در مجلس مطرح شده و هم یک لایحه ای از سوی دولت برای تعیین و تکلیف مسئول صدور سند مالکیت نقل و انتقال خودرو تدوین شده است. بنا براین چیزی بعنوان قانون رسمی در این خصوص نداریم.

وی افزود: حتی اگر هم لایحه دولت به مجلس وارد شود باز هم در کمیسیون تخصصی بررسی و در صحن مجلس مورد بحث و تبادل نظر قرار می گیرد و اگر هم تصویب شود نهاد نظارتی بالادستی به نام شورای نگهبان داریم.

اظهارات عبدالعلی میرکوهی در حالی است که خبرگزاری تسنیم در گزارشی به نحوی تیتر زده (دفاتر اسناد رسمی به‌صورت کامل از چرخه صدور سند خودرو حذف می‌‌شوند) که ذهنیت مخاطب را به این سمت سوق می دهد که این لایحه به زودی به قانون تبدیل می شود.

خبرگزاری تسنیم پیش از این گزارش دیگری به صورت مغرضانه بر علیه جامعه سردفتری منتشر کرده بود که علی رغم توضیحات رسمی و ارسال نامه روابط عمومی کانون سردفتران و دفتریاران برخلاف قانون مطبوعات آن را هنوز منتشر نکرده است.

***بیشتر بخوانید***

پاسخ کانون سردفتران و دفتریاران به گزارش مغرضانه و غیرحرفه ای خبرگزاری تسنیم

فیلم| خبرگزاری تسنیم تلاش کرد رای شورایعالی ثبت را تضعیف کند!

فیلم| فریاد بلندگوهای مرکز خرید و فروش خودرو چیتگر؛ برگ سبز اعتبار ندارد

اخلاق حرفه ای رسانه ای، هر خبرنگار و رسانه ای را ملزم می کند که در انتشار اخبار همیشه منافع مادی و معنوی شهروندان، نظام و جامعه درنظرگرفته شود و در گزارش هایی که پای اختلاف نظر و دیدگاه ها نهادها، گروه ها و غیره … در میان است نظرات هر دو طرف به طور مساوی و برابر باید منتشر شود.

اینکه خبرگزاری تسنیم در ابتدای گزارش خود تاکید می کند: «کانون سردفتران و دفتریاران هرآنچه را در چنته دارد رو می‌کند تا همچنان مردم را مجبور کنند که اسناد رسمی خودرو در دفاتر و محضرخانه‌ها صادر شود!» نشان دهنده بغض خبری و یک سوء نگری خبرنگار و رسانه است که در این ادبیات نشانه ای از بی طرفی مشاهده نمی شود.

آیا شرکت خصوصی رهگشا در سالهای اخیر هرآنچه در چنته دارد را برای ممانعت از حضور شهروندان در دفاتر اسناد رسمی برای ثبت سند نقل و انتقال خودرو به کار نگرفته است؟

آیا بر اساس قانون مالیات بر ارزش افزوده شرکت خصوصی رهگشا هم ملزم به دریافت مالیات خودرو نشده است؟

چطور می شود که یک رسانه حرفه ای بدون تحقیقات و بررسی دفاتر اسناد رسمی را مسئول گرانی تعرفه ثبت سند نقل و انتقال خودرو بداند؟ با توجه به اینکه خبرگزاری تسنیم جزو رسانه های برتر و باهوش کشور محسوب می شود طبیعتا اطلاعات و آگاهی کاملی در مورد وضعیت موجود دفاتر و نحوه و ریز دریافتی های صدور سند دارد و با این علم و آگاهی بازهم همچنان یک طرفه دفاتر را نقد می کند.

لذا روابط عمومی کانون سردفتران و دفتریاران از مدیران آن رسانه می خواهد تا با بررسی اخبار منتشر شده در حوزه برگ سبزخودرو موضوع را بررسی کنند تا حقی ناحق نشود و آنچه که به نفع مردم از هرجهت باشد میسر گردد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پاسخ کانون سردفتران و دفتریاران به گزارش مغرضانه و غیرحرفه ای خبرگزاری تسنیم



**  تیترهایی که خبرگزاری تسنیم کار نــکرد  **



 

 

 

 

 

 

اداره کل اسناد و تنقیح قوانین: سند نقل و انتقال خودرو باید در دفاتر اسناد رسمی ثبت شود

رای شورایعالی ثبت صادر شد؛ مالکان خودرو ملزم به ثبت سند در دفاتر اسناد رسمی هستند

به اشتراک بگذارید...

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد