×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
تیمورپناه در فرگاه: قراردادهای ایرانیان خارج از کشور با «کاتب» تنظیم می شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران، علیرضا تیمورپناه، عضو هیات مدیره کانون سردفتران و دفتریاران در ویژه برنامه «فرگاه» با محوریت سکوی خدمات ثبتی کاتب با اشاره به مهم‌ترین خدماتی که قرار است از طریق این پلتفرم به مردم ارائه شود، گفت: کاتب قطعا دستاوردهای زیادی خواهد داشت. یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین خدمات آن برای ایرانیان خارج از کشور است. درحال حاضر فقط وکالت از طریق کنسولگری انجام می‌شود اما با کاتب این امکان به وجود خواهد آمد که افراد بتوانند قراردادهای خصوصی، صلح، انتقال اموال غیرمنقول را از طریق این سکو انجام دهند.
 
وی درخصوص نحوه ارائه خدمات «کاتب» به ایرانیان خارج از کشور بیان کرد: ارائه این نوع خدمات به این صورت است که فرد ایرانی ساکن خارج از کشور، از طریق کاتب با یک سردفتر در ایران ارتباط برقرار می‌کند، درخواست خود را ثبت کرده و احراز هویت، صلاحیت، رضایت و اهلیت او از طریق فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی انجام خواهد شد و پس از تایید سردفتر ادامه مراحل طی می‌شود ضمن اینکه فرد می‌تواند از طریق تماس تصویری یا تلفنی با سردفتر ارتباط برقرار کند.
 
تیمورپناه افزود: یکی دیگر از خدماتی که کاتب ارائه خواهد داد، مربوط به زندانیان است. از آنجایی که حضور سردفتر در این مکان صعب و دشوار بود، از این به بعد می‌توان با استفاده از این پلتفرم، زندانیان هم تحت شرایطی که برایشان فراهم می‌شود کارهای ثبتی خود را انجام دهند.
 
عضو هیات مدیره کانون سردفتران و دفتریاران در پاسخ به این سوال که استعلام ممنوع الخروجی شامل تمامی ارگان‌ها می‌شود یا خیر؟ گفت:فقط درخصوص اجرای ثبت اسناد رسمی محقق خواهد شد علاوه بر اینکه استعلام مالیاتی، اجرائیه، خودکاربری اجرای اسناد رسمی و… به ترتیب در آینده عملیاتی می‌شود.
تیمورپناه تاکید کرد: به زودی کاتب در ۷ روز هفته و ۲۴ ساعت شبانه روز در سراسر دنیا خدمات رسانی خود را آغاز کرده و مردم می‌توانند از طریق آن اسناد خود را مشاهده کنند.
 
به اشتراک بگذارید...

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد