×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
جزئیات دیدار رئیس سازمان ثبت اسناد کشور با مدیرکل «وایپو» منتشر شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران، حسن بابایی معاون رییس قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در دیدار با دارن تانگ، مدیرکل سازمان جهانی مالکیت فکری (وایپو) با ابراز امیدواری درخصوص تداوم همکاری مشترک ایران و وایپو، گفت: ایران در حوزه مالکیت معنوی جزو کشورهای موفق بوده و توانسته است اقدامات وعملکرد خوبی را در بخش های مختلف به ثبت برساند و امیدواریم با تداوم همکاری های دو جانبه پروژه توانمندسازی برای دو محصول استراتژیک کشور یعنی پسته و زعفران نیز بزودی محقق شود.

وی با تاکید بر اشتغال بخش حرفه مرکز مالکیت فکری، افزود:این مطالبه به حق جمهوری اسلامی ایران بوده که با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های که در کشور ایران وجود دارد اجرای این مهم و توازن جغرافیای در استخدام پرسنل وایپو اجرایی گردد.

در ادامه رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به ایجاد و تقویت نهاد داوری برای حل و فصل مسائل و مشکلات اشاره کرد و بیان داشت: انتظار ما از سازمان جهانی مالکیت معنوی این است که در زمینه آموزش و انتقال تجربه و ارائه آموزش های نوین به کشور ما در چارچوب وظایف ذاتی سازمان جهانی مالکیت معنوی اقدامات اساسی را انجام دهد.

بابایی افزود: ما در صدد ایجاد نهاد داوری در حوزه مالکیت فکری در ایران هستیم و این موضوع در حال حاضر مراحل نهایی خود را می گذراند، که در این رابطه از وایپو درخواست داریم تا با کمک های فنی و حقوقی خود در زمینه هایی همچون آموزش، انتقال تجربه، ارائه ابزارهای نوین داوری و … مساعدت های لازم را با ما داشته باشند.

بابایی در ادامه با اشاره به تحریم های غیر قانونی و ظالمانه علیه ایران از مدیر کل وایپو درخواست کرد امکان دسترسی رایگان یا کم هزینه متقاضیان ایرانی در پرداخت هزینه های اظهار نامه های بین المللی فراهم شود تا زمینه ارتقا کیفیت اختراعات ثبت شده و نیز تسریع در رسیدگی به اظهارنامه‌ها فراهم شود.

در پایان، بابایی از مدیرکل وایپو دعوت کرد تا از ایران بازدید کرده و با نظام مالکیت معنوی کشور از نزدیک آشنا شود و با فرهیختگان و اندیشمندان ایرانی دیدار داشته باشند و ابراز امیدواری کرد که حضور ایشان نقطه عطفی در تداوم همکاری های سازنده بین وایپو و جمهوری اسلامی ایران باشد.

در ادامه دارن تانگ، مدیرکل سازمان جهانی مالکیت فکری( وایپو) با اشاره به موفقیت ایران در حوزه های مختلف تاکید کرد: رتبه ۳ ایران در حوزه طرح های صنعتی نشان از توسعه و پیشرفت و عدم تاثیر تحریم ها داشته است.

در این دیدار مقرر شد دوره های داوری و برگزاری دوره های آموزشی برای قضات در حوزه مالکیت معنوی با هزینه وایپو در ایران و مقر سازمان جهانی مالکیت فکری انجام شود.

 

به اشتراک بگذارید...

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد