×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
جلیلیان: ۶۸ متقاضی سردفتری براساس ماده ۶۹ آزمون دادند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران، علی جلیلیان اعلام کرد: امتحانات متقاضیان ماده۶۹ (قانون دفاتر اسناد رسمی)،  ۱۴۰۱ با حضور ۶۸ نفر از سراسر کشور در ۱۳ عنوان درسی و پس از اتمام کلاس های مربوطه حضوری و کتبی در پنج نقطه کشور برگزار شد.

وی افزود: برای اولین بار در جهت رفاه بیشتر متقاضیان امتحانات در پنج حوزه امتحانی همزمان در تهران دانشگاه علمی کاربردی کانون سردفتران و دفتریاران و استان های اصفهان، مازندران، آذربایجان شرقی و خراسان رضوی در محل کانون های یاد شده و با نظارت مستقیم روسای هیات مدیره کانون ها برگزار شد.

متقاضیان پس از طی مراحل مربوطه و کسب نمرات قبولی جهت اقدامات بعدی به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور معرفی می شوند. همچنین دوره تابستان کلاس های ماده ۶۹ طی دو هفته آینده آغاز می شود.

ماده ۶۹ قانون می گوید: سردفتر شاغل که بازنشسته می‌شود می‌تواند شخص واجد صلاحیت طبق مقررات این قانون را برای تصدی دفترخانه خواه به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور معرفی کند. قدرت لازم برای معرفی در مورد بازنشستگی الزامی دو ماه قبل از تاریخ بازشستگی است و در غیر این مورد باید معرفی مذکور ضمن تقاضانامه بازنشستگی به عمل آید ورثه سردفتر متوفی که حین‌الفوت شاغل بوده است تا شش ماه از تاریخ فوت سردفتر می‌تواند مجتمعاً به ترتیب شخص واجد صلاحیت را معرفی کنند در صورتیکه سردفتر یا وراث او در مهلت‌های مذکور شخص واجد صلاحیت معرفی نکنند سازمان ثبت اسناد و املاک کشور می‌توانند تصدی دفترخانه را با رعایت مقررات این قانون به شخص واجد شرایط دیگری واگذار نماید.

 

 

 

 

 

به اشتراک بگذارید...

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد