×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
خندانی: با تعیین مشاور پارلمانی تعامل بیشتری با مجلس جدید خواهیم داشت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران، اولین مجمع عمومی کمیته پارلمانی کانون سردفتران و دفتریاران در سال ۱۴۰۳ بعد از ظهر پنج شنبه با حضور «علی خندانی» رئیس کانون، جمعی از اعضای هیات مدیره کانون و اعضای کمیته پارلمانی در محل سالن اجتماعات کانون برگزار شد.

خندانی در حاشیه این مراسم درباره نتایج این مجمع اظهار کرد: پیرو جلسات گذشته کمیته پارلمانی، اولین مجمع عمومی این کمیته با حضور اکثریت اعضا در ۲۷ اردیبهشت ماه تشکیل شد. و در نهایت مقرر شد با توجه به آغاز مجلس جدید در هفته آتی (۷ خردادماه)  تصمیمات بسیار جدی در تعامل و همکاری با مجلس دوازدهم طی برنامه مدون از پیش تعیین شده داشته باشیم.

وی افزود: این تعامل در راستای پیگیری مباحث حوزه ثبتی و جامعه سردفتری که در مجلس مورد بررسی قرار میگیرد انجام می شود.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران درباره تصمیمات دیگر این مجمع گفت: بعد از بحث و بررسی در مجموعه اساسنامه کمیته پارلمانی اصلاحاتی صورت گرفت، در این اساسنامه نحوه انتخاب رئیس اصلاح شد و مقرر شد مجمع عمومی از طریق رای گیری اعضا رئیس را انتخاب کرده و ابلاغ آن از سوی رئیس کانون صادر شود.

وی افزود: رئیس منتخب، اعضای کمیته را با توجه به سیاست های کانون از میان جامعه سردفتری که سبقه موفق و خوبی در این حوزه دارند تعیین می کند.

خندانی گفت: در انتخابات مجمع، ۳ نفر کاندید شدند که از میان آن ها، آقای «موسی ساداتی کردخیلی» با اکثریت قاطع آرا مجدد به عنوان رئیس کمیته پارلمانی انتخاب شد که به ایشان تبریک گفته و برای وی آرزوی توفیق دارم.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران همچنین از تصویب پیشنهاد تعیین مشاور پارلمانی در کانون خبر داد و اظهار کرد: یکی از نکاتی که در این مجمع به بحث گذاشته شد و در کمیته حلقه مفقوده بود، حضور مشاور پارلمانی است. انتخاب این مشاور برای ارائه نظرات کارشناسانه در حوزه های مختلف قانون گذاری اهمیت دارد. مشاور پارلمانی باید با حوزه دفاتر اسناد رسمی و ثبتی، حوزه مجلس و کمیسیون های داخلی، نحوه تدوین قوانین، به طور کلی اصول قانونگذاری آشنایی کاملی داشته باشد.

«موسی ساداتی» رئیس کمیته پارلمانی هم در حاشیه این جلسه از اعضای کمیته پارلمانی بخاطر انتخاب مجدد خود تشکر و اظهار کرد: از لطف همه همکاران در این کمیته سپاسگزارم، انشالله بتوانم منشا خیر و برکت باشم.

وی افزود: برنامه های بسیار مدونی با استراتژی و رویکرد جدید خواهیم داشت. مجلس جدید ۱۶۶ نماینده جدید خود را ۷ خرداد ماه به خود خواهد دیدو قطع به یقین ما هم با جریان های متعددی که در این مجلس وارد شدند، همسو خواهیم شد.

رئیس کمیته پارلمانی کانون گفت: اعضای کمیته پارلمانی را در راستای اهدافمان بسیج و تقویت خواهیم کرد. توقع من از کانون های سراسر کشور معرفی نیروهای با سابقه و فعال در حوزه سردفتری، ثبتی و مرتبط با مجلس است. تا با ارائه طریق و مشاوره و برنامه ها بتوانیم گام مثبتی در حوزه دفاتر اسناد رسمی برداریم.

 

 

 

 

به اشتراک بگذارید...

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد