×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
خندانی: برای آشنا کردن مردم و مسئولان با مجموعه‌های حقوقی، روابط عمومی‌ها باید دست به دست هم دهند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران، در نشست صمیمی مدیران روابط عمومی های دستگاه های حقوقی و قضایی کشور که در کانون سردفتران و دفتریاران برگزار شد علی خندانی، رئیس کانون سردفتران و دفتریاران با تبریک روز روابط عمومی و گرامیداشت دهه کرامت با اشاره به جایگاه مهم روابط عمومی در سازمان‌ها گفت: مدت‌هاست که تمام مردم به ویژه مسئولان به اهمیت و جایگاه روابط عمومی در مجموعه‌ها و سازمان‌ها واقف هستند و می‌دانند اگر بخواهند عملکرد خود را به دیگران معرفی کنند باید از طریق روابط عمومی این کار را انجام دهند. اگر روابط عمومی یک مجموعه قوی باشد، قطعا آن سازمان موفق خواهد شد.

وی افزود: یکی از هنرهای اصلی روابط عمومی تبیین سیاست‌های سازمان متبوع خود در سطح کشور است تا مردم در جریان عملکرد و کارهای سازمان قرار بگیرند. در هفته قوه قضائیه رهبر معظم انقلاب اشاره کردند که قوه قضائیه کارهای بسیار بزرگی در سطح جامعه انجام می‌دهد اما متاسفانه نمود آن بسیار پایین است. هرچند باید این را هم گفت که فعالیت رسانه‌ای در حوزه حقوقی واقعا سخت است چرا که حساسیت‌های جدی در این حوزه وجود دارد.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران بیان کرد: شاید بتوان گفت چون جذابیت دستگاه قضائی نسبت به سایر دستگاه‍ها کمتر است، ارتباط مدیران روابط عمومی آنها با رسانه‌ها هم سخت‌تر است.

خندانی با تاکید بر اینکه همفکری بین روابط عمومی‌های دستگاه‌های مختلف قضا باید تقویت شود، گفت: برای آشنا کردن مردم و مسئولان با مجموعه‌های حقوقی، روابط عمومی‌ها باید دست به دست یکدیگر بدهند.

وی افزود: همه ما موظف به اجرای سند تحول قضائی هستیم و در حوزه روابط عمومی و تبلیغات می‌توانیم آن را به عنوان نقشه راه خود قرار دهیم و با همکاری یکدیگر پیش رویم. بنده از برگزاری چنین جلسات همفکری استقبال می‌کنم و همینجا جهت هرگونه همکاری اعلام آمادگی می‌کنم.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران با اشاره به قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول گفت: بالاخره پس از ۸ سال این طرح در مجمع تشخیص مصلحت نظام تصویب و به قانون تبدیل شد. انشالله هرچه زودتر به ابلاغ و اجرا برسد تا شاهد برکات آن باشیم. به اعتقاد بنده جا دارد کلیه دستگاه‌های قضایی بسیج شوند تا این قانون را برای مردم تبیین و تبلیغ کنند. باوجود اینکه مجری اصلی این قانون، سازمان ثبت اسناد و املاک است اما به کلیت دستگاه قضایی بازمی‌گردد چرا که حجم بسیاری از پرونده‌های قوه قضائیه ناشی از اسناد عادی‌ست که طبیعتا اگر این قانون به خوبی اجرا شود، میزان پرونده‌های دستگاه قضا به شدت کاهش پیدا می‌کند و دغدغه بسیار بزرگ نظام حل خواهد شد.

خندانی تاکید کرد: اجرای خوب این قانون نیازمند تبلیغ بسیار بزرگی است تا مردم با مواد قانون آشنا شوند و برای تبدیل اسناد عادی خود به رسمی اقدام کنند. خواهش من این است که تبلیغات گسترده درخصوص قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول توسط روابط عمومی‌ها انجام شود تا هرچه زودتر به نتیجه خوبی که مدنظرمان است، برسیم. باید به مردم توضیح دهیم که با تصویب این قانون، اسناد عادی‌شان بی اعتبار نمی‌شود بلکه ۸ سال فرصت قانونی درنظر گرفته شده تا اسناد عادی خود را به سند رسمی تبدیل کنند.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران با اشاره به آغاز به کار و بهره برداری از پلتفرم کاتب گفت: ارائه خدمات در سازمان ثبت اسناد و املاک به صورت الکترونیک انجام می‌شود حتی محاکم که سخت‌ترین و پیچیده‌ترین کار ممکن را انجام می‌دهند هم به سمت هوشمندسازی رفتند بنابراین نمی‌توان از فناوری عقب ماند به همین دلیل در کانون با حمایت سازمان ثبت پلتفرم کاتب را راه اندازی کردیم تا دفاتر اسناد رسمی هم به سمت ارائه خدمات غیرحضوری بروند و مردم بتوانند با کمترین مراجعه به دفاتر اسناد رسمی، کارهای ثبتی خود را انجام دهند.

به اشتراک بگذارید...

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد