×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
خندانی در «فرگاه»: قاطعانه می گویم با «کاتب» جایگاه دفاتر اسناد رسمی تقویت می شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران، «علی خندانی»، رئیس کانون سردفتران و دفتریاران در ویژه برنامه «فرگاه» با محوریت سکوی خدمات ثبتی کاتب که روز یکشنبه۲۳ اردیبهشت ماه روی آنتن شبکه یک سیما رفت، درباره انتظارات کانون از اجرایی شدن پلتفرم کاتب، اظهار کرد: اولین انتظار ما به عنوان متولی و پیگیری کننده این برنامه، این است که شاهد ارائه خدمات بیشتر ثبتی در حوزه دفاتر اسناد رسمی در این سکو باشیم. با توجه به سیاست های کلی دستگاه قضایی و ریاست محترم قوه قضائیه در راستای ارائه برون سپاری خدمات ثبتی به حوزه دفاتر اسناد رسمی، با رونمایی از این طرح که به زودی محقق خواهد شد، شاهد ارائه خدمات بیشتری از گذشته، همچون خدمات مربوط به ثبت شرکت ها، مالکیت معنوی، اجرای اسناد رسمی، صدور سند مالکیت و حتی در برخی از حوزه های املاک (قابل برون سپاری به دفاتر) خواهیم بود. اطمینان دارم همکاران من در این حوزه هم همچون سابق موفق عمل خواهند کرد.

وی در ادامه از صبوری جامعه سردفتری سراسر کشور تشکر و قدردانی کرد و خطاب به آن ها گفت: در تدوین و برنامه ریزی های اجرای این طرح، نهاد سردفتری راهنمایی های موثری ارائه کردند. خواهش من از همکاران این است، این موضوع را جدی گرفته و از آن استقبال کنند. افزایش صلاحیت ها و برون سپاری ها را با آغوش باز بپذیرند. در آموزش هایی که از سوی کانون برگزار خواهد شد، شرکت کنند. کانون سردفتران به عنوان متولی در این راستا، دوره های آموزشی مختلفی را برای جامعه دفاتر اسناد رسمی در کل کشور برگزار می کند.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران با تاکید بر اینکه دفاتر اسناد رسمی همواره نهاد مورد وثوق مردم بوده اند، از مردم سراسر کشور خواست تا با طرح سکوی کاتب همراهی و همفکری کنند.

وی افزود: با تغییر روند تنظیم و ثبت اسناد رسمی، تغییری در راستی آزمایی، اعتبار بخشی و ایمن بودن اسناد ایجاد نمی شود، اما با توجه به اینکه اتفاقاتی که پس از اجرای طرح می افتد جدید است، از مردم می خواهم همچون گذشته به سردفتران و قوه قضائیه اعتماد کنند. با این کار ما در راه بهداشت قضایی و اعتبار بخشی و اتقان به اسناد مردم قدم برخواهیم داشت، بنابراین در اجرا و پیشرفت این مسیر کمک و همراهی مردم مهم است.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران در پاسخ به این پرسش که آیا با راه اندازی این سکو جایگاه دفاتر اسناد رسمی تضعیف خواهد شد؟ گفت: با توجه به اینکه در جریانِ از ابتدا تا انتهای اجرایی شدن سکوی کاتب هستم، به قاطعیت این موضوع را رد می کنم و خیال همه همکاران را راحت می کنم که چنین چیزی محقق نخواهد شد بلکه برعکس جایگاه سردفتر و مجموعه دفاتر اسناد رسمی با برون سپاری ها قطعا تقویت خواهد شد، حتی قرار است برون سپاری هایی از حوزه های دیگرِ کشور به دفاتر اسنادرسمی واگذار شود که نحوه و شکل اجرا از طریق سکوی کاتب خواهد بود.

 

به اشتراک بگذارید...

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد