×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
دشتی: لزوم تجهیز کامل کانون سردفتران به فناوری

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران، محمّدرضا دشتی اردکانی در همایش روز دفاتر اسناد رسمی با اشاره اینکه مجلس شورای اسلامی در چهار سال گذشته، طرح‌ها و لوایحی داشت که گا‌ها به کام سردفتران نبود، اظهار داشت: خوشبختانه چند طرح خوب هم در این مجلس مصوب شد که باعث افتخار است.

وی یکی از این طرح ها و قوانین را الزام به تنظیم سند رسمی عنوان کرد و افزود: این طرح در اسفندماه ۱۳۹۹ بعد از تأیید مجلس به شورای نگهبان ارسال شده بود، مورد تأیید مقام معظم رهبری قرار گرفته و منجر به فرمان تاریخی مقام معظم رهبری در این خصوص شد.

نماینده مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در تیرماه امسال مقام معظم رهبری، منشا تمام زمین خواری ها و یکی از منشا‌های فساد در کشور را عدم الزام به ثبت سند رسمی دانستند از این رو بر اجرای قانون الزام به تنظیم سند رسمی تأکید فرمودند.

رئیس سابق کانون سردفتران و دفتریاران کشور بر توجه به تجهیز کانون‌ها به فناوری روز برای اجرای این قانون تأکید کرد و گفت: باید تجهیز شوید تا در مسابقه الزام به تنظیم سند رسمی عقب نیفتید.

دشتی اردکانی به طرح جدایی سازمان ثبت اسناد از قوه قضائیه اشاره کرد و گفت: متاسفانه در دهه ۷۰ هم تلاش‌هایی برای جدایی سازمان ثبت اسناد از قوه قضائیه هم صورت گرفته و در شورای نگهبان رد شده بود و امروز هم تلاش‌هایی شده که با توجه به تصویب وظایف دستگاه‌ها در برنامه هفتم توسعه شرایط فرق کرده و این امر در اعتباربخشی احکام سردفتران توسط قاضی القضات و یا معاونان ایشان تغییر ایجاد می‌کند.

وی با تجلیل از سردفتران پیشکسوت و لزوم توجه به صندوق بازنشستگی کانون سردفتران تأکید کرد: اگر همین منوال فعلی صندوق کانون سردفتران ادامه یابد، همانند اکثر صندوق‌های بازنشستگی که ورشکسته هستند و با کمک دولت سرپا هستند ورشکسته خواهد شد و باید فکری برای این صندوق که الان ورشکسته نیست انجام داد و آن‌ها را در ریل درست انداخت.

به اشتراک بگذارید...

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد