برای دریافت نرم افزار «کاتب»، «دستینه»، «کلید ثبت» و «امضای الکترونیک» و دریافت راهنمای استفاده از نرم افزارها به این صفحه مراجعه کنید.

لینک دریافت نرم افزارها

دفاتراسناد رسمی اطلاعات هویتی شهروندان را با سامانه املاک و اسکان تطبیق می دهند

 فرایند احراز هویت و ثبت نشانی محل سکونت افراد هنگام مراجعه به دفاتر اسناد رسمی وارد مرحله‌ای جدید شده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران، با اتصال سامانه‌های این سازمان به سامانه ملی املاک و اسکان، فرایند احراز هویت و ثبت نشانی محل سکونت افراد هنگام مراجعه به دفاتر اسناد رسمی وارد مرحله‌ای جدید شده است. به گفته مسئولان، هم‌راستا با هدف دولت برای ایجاد یک بانک اطلاعاتی جامع از وضعیت سکونتی شهروندان انجام گرفته و می‌تواند شفافیت، دقت و سرعت خدمات ثبتی را افزایش دهد.

در راستای اجرای قانون و تکمیل بانک اطلاعاتی سکونتگاه‌های کشور، سامانه‌های سازمان ثبت اسناد و املاک به سامانه املاک و اسکان متصل شدند؛ اقدامی که بر اساس اعلام کارشناسان، روند تطبیق اطلاعات هویتی افراد در دفاتر اسناد رسمی را هوشمندتر و دقیق‌تر خواهد کرد.

در همین رابطه محسن طاهریان، سرپرست معاونت توسعه فناوری و خدمات الکترونیک ثبتی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، از برقراری ارتباط سامانه‌های این سازمان با سامانه املاک و اسکان خبر داد.

وی با اشاره به اجرای یکی از تکالیف قانونی سازمان در راستای تکمیل بانک اطلاعاتی هویتی افراد با نشانی محل سکونت، اعلام کرد: «از اردیبهشت‌ماه امسال، هنگام مراجعه شهروندان به دفاتر اسناد رسمی برای تنظیم اسناد، اطلاعات هویتی آنان با داده‌های ثبت‌شده در سامانه املاک و اسکان تطبیق داده می‌شود.»

طاهریان افزود: «در صورتی که اطلاعات فردی در سامانه املاک و اسکان موجود نباشد، پیامکی برای ثبت اطلاعات در این سامانه به شخص ارسال می‌شود. پس از تکمیل اطلاعات در سامانه مذکور، فرد می‌تواند فرآیند ثبت سند یا دریافت سایر خدمات را ادامه دهد.»

وی همچنین خاطرنشان کرد: «بر اساس آخرین آمار دریافتی از سامانه املاک و اسکان، تاکنون بیش از ۱۶۰ هزار درخواست از سوی سازمان ثبت به این سامانه برای تکمیل اطلاعات افراد ارسال شده است.»

خبرگزاری فارس

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا