×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
دفترخاطرات اسناد رسمی | وقتی سردفتر زرنگ از تورجاعلان فرار می کند

پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران| دفترخاطرات اسناد رسمی|شهرام نعمتی دفتر ۶٧ آبادان| یک روز آخرای وقت اداری (قبل از سامانه ثبت آنی) یک وکالت فروش ملک آوردند تا تفویض کنیم. سند را آماده کردم و زمان امضاء و احراز هویت از موکل مدارک شناسایی خواستم که فقط شناسنامه ارائه داد.

گفت: کارت ملی ندارم و زمانی که به عکس دقت کردم احساس کردم عکس جابجا شده و مشکوک شدم.

به او به نحوی اطلاع دادم و به قسمت پشت اتاق کارم رفتم و سریع به دفترخانه تنظیم کننده وکالت قبلی که روی وکالت نامه درج شده بود تماس گرفتم.

جواب دهنده گفت: اینجا دفترخانه نیست بازهم زنگ زدم و جواب قبلی را دادند.

با مرکز اطلاعات تلفن آن شهر تماس گرفتم گفتند تلفنی ثبت نشده است. گفتم تلفن یک دفتر خانه در آن شهر را بدهید. بالاخره تماس گرفتم . از یکی از دفاتر تلفن دفترخانه مندرج در وکالتنامه را خواستم. آن همکار محترم گفتند دفترخانه ای با این شماره نداریم. خلاصه شکی که داشتم به یقین تبدیل شد و وکالتنامه جعلی ارائه داده بودند.

کل این تلفن زدن ها ۵ دقیقه هم طول نکشید و برگشتم خریدار بینوای ملک هم نشسته بود.

از او پرسیدم پولی هم پرداخت کردید؟ گفت: نصفش را دادم الباقی را قراره بعد از امضاء وکالتنامه در دفترخانه شما بدهم. گفتم وکالت جعلی است و زنگ زدم ١١٠ و ماموران آگاهی در راهند.صاحب شناسنامه متواری شد و خریدار و صاحب بنگاه املاک مشاجره می کردند. فردا صاحب بنگاه املاک آمد سند ملک و وکالتنامه را بگیرد من هم گفتم ١١٠ و آگاهی گزارش نوشتند و دیروز با خودشان بردند او هم با کمی غرولند کرد و رفت.

من هم گزارش را به اداره ثبت ارسال کردم. ضمنا با همین وکالت جعلی سند المثنی هم گرفته بودند. اما چندین بار بخاطر این جریان دادگاه من را خواست و وقتم تلف شد. دادگاه گفت: باند جعل بودند که شما شانس آوردید. خلاصه استعلام از دفتر تنظیم کننده قبلی واقعا لازم و واجبه و رؤیت کارت ملی.

به اشتراک بگذارید...

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد