×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
رئیس دادگستری شهریار: سران دفاتر اسناد رسمی پاکدست‌ترین قشر جامعه هستند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران، اعضای هیات مدیره جامعه سردفتران و دفتریاران غرب استان تهران به همراه رئیس حوزه ثبتی شهریار با حضور در دادگستری، با هاشم امامی، رئیس دادگستری شهریار دیدار و گفتگو کردند.

امامی در این دیدار، سران دفاتر اسناد رسمی را از پاکدست‌ترین افراد دانست و تاکید کرد: کمترین تخلفات متوجه دفاتر اسناد رسمی است و با توجه به اینکه جایگاه و صلاحیت یک سردفتر همانند قضات دادگستری است، اگر سردفتری در مظان تخلف و صدور کیفرخواست باشد، مطابق ماده ۱۳ قانون دفاتر اسناد رسمی تا رسیدگی به تخلف و صدور حکم، معلق خواهد شد. وی البته موارد تعلیق سردفتران را محدود به امور شغلی اعلام کرد.
 امامی همچنین عدم اجرای قانون پیش فروش آپارتمان‌ها به دلیل نقص در مقدمات قانونی و کثرت دعاوی ملکی را یکی از چالش‌های دادگستری برشمرد و اضافه کرد: قانون پیش فروش آپارتمان‌ها باید اصلاح شود و مراجع نظارتی نیز بر اجرای آن نظارت کنند.
 در این دیدار، اعضای هیات مدیره جامعه سردفتران و دفتریاران غرب استان تهران نیز به بیان برخی چالش‌های این حوزه، مانند عدم همکاری دستگاه‌ها در اجرای قانون پیش فروش و مشکلات ناشی از اجرای احکام دادگاه‌ها در خصوص اسناد انتقال اجرایی پرداختند.
به اشتراک بگذارید...

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد