×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
روایت زیبای کارمند دفتر اسناد رسمی از صعود به بام ایران | دماوند متشکرم!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران، مریم دهقان نیری کارمند دفتر اسنادرسمی ۳۹ مشهد از تیم کانون سردفتران ودفتریاران خراسان رضوی به قله دماوند بام ایران به ارتفاع ۵۶۷۱ متر صعود کرد.

مریم دهقان نیری می گوید: پس از گذراندن دوره های ویژه و قبولی برای صعود راس ساعت ۱۷ به همراه تیم از ترمینال مشهد راه افتادیم و در ساعت حدود ۷ صبح روز بعد به شهر آمل رسیدیم و بایک دستگاه مینی بوس به سمت روستای ناندل حرکت کردیم.

پس از حدود دو ساعت به منزل آقای صالحی در روستا رسیدیم که قبلا از سوی سرپرست تیم هماهنگ شده بود. پس از آماده سازی با دو دستگاه نیسان آبی و کیسه بارها و کوله ها به منطقه گوسفند سرا محل قرار در ارتفاع ۲۹۰۰ متری رفتیم و کیسه بارها را تحویل قاطر چی دادیم.

ساعت حدود ۱۳  از ارتفاع ۲۹۰۰ متری از سطح دریا صعود آغاز شد و حدود ساعت ۲۰ به تخت فریدون درارتفاع ۴۴۰۰ متری رسیدیم. البته در مسیر در منطقه زیبای سبز لش کمی استراحت کردیم و با توجه به اینکه سرپرست تیم(آقای فریبرزی ) تمام تمهیدات را پیش بینی کرده بود چادرها در محل مورد نظر آماده بود. شب را در آنجا استراحت کردیم و فردای آن روز ساعت ۸ برای هم هوائی با پیمایش سریع تا ارتفاع ۴۸۳۰ متری رفتیم و برگشتیم و دوستانی که امکان صعود با توجه به تصمیم سرپرست برایشان مهیا بود خود را برای فردا صبح  آماده کردند.

صعود نهایی به قله زیبا و قدرتمند دماوند در روز یک چهارم ساعت ۴ صبح با باد شدید و هوای سرد آغاز شد. در مسیر تمامی دوستان انرژی خود را با سکوت و تنفس های مداوم ذخیره می کردیم و با کلی انرژی به سمت قله دماوند رهسپار شدیم و در نهایت بعد از گذشتن یخچالها و با بستن کرامپون و پیمایش آهسته و پیوسته در ساعت ۱۳:۱۰ بر فراز قله زیبا و پر مه دماوند ایستادیم.

با وجود اینکه برای بار سوم موفق به صعود قله دماوند شده بودم اما باز هم شوق دیدن کاسه گوگردی را داشتم و چون  مه و باد شدیدی در حال وزیدن بود نتوانستم ببینم و چند تا عکس یادگاری در کنار تابلو قله با بنر کانون سردفتران و دفتریاران خراسان رضوی گرفتم.

بالاخره بعد گرفتن عکس به دستور سرپرست برنامه به سمت پایین رهسپار شدیم و در ساعت ۱۷ به جانپناه تخت فریدون رسیدیم و شب را استراحت کردیم و روز بعد ساعت ۸ صبح ادامه مسیر به سمت گوسفند سرا و در نهایت حرکت به سمت مشهد داشتیم.

کل مسافت از ابتدا تا قله در طی سه روز:  ۲۰ کیلومتر
اختلاف ارتفاع از ابتدای مسیر تا قله:  ۲۷۷۱  متر
دما و سرعت باد در قله: سرعت باد ۷۰ کیلومتر بر ساعت و دمای احساسی منفی ۱۳ درجه بود 

مریم دهقان در پایان گفت: با تشکر از قله دماوند که اجازه صعود به من داد چون اینقدر قدرت داره که نخواهد اجازه بدهد و این صعود رو تقدیم میکنم به پسر ۱۹ ساله ام متین جان …. ضمنا تا الان تعداد زیادی از قله رو افتخار اینو داشتم بر فرازشون بایستم. قله های دماوند ۳ مرتبه، سنبران، سماموس، خلنو، شیر کوه، برف انبار، دومیر ، شاهوار، گاو کشان، شیر باد، بینالود، تفتان، نایبند، شاه جهان، هزار کرمان و چندین قله داخل استان …

 

به اشتراک بگذارید...

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد