×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
روایت طراوت و پویایی جامعه دفاتر اسناد رسمی | وقتی «دهقان» کیلومتر ها عمودی سفر می کند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران، ساعت ۱۲ ظهر از روستای بیدستانه(توابع ازنا) در ارتفاع ۱۹۹۰ متری حرکت خود را آغاز کرد. هوا نسبتا خوب بود اما مجبور بود کوله بارش را تا رسیدن به مقصد حمل کند. همه چیز برای یک صعودعالی محیا بود و در ساعت ۱۵ یعنی ۳ ساعت بعد در ارتفاع ۲۷۰۰ متری (پناهگاه گل گل) به دلیل خستگی راه توقف کرد. ایجاد کمپ کوهنوردی لذت بخش ترین بخش یک صعود حرفه ای است. سکوت، آرامش و نور کمسوی چراغ و کتاب کوچکی که مطالعه می کنی …! هنوز سپیده نزده بود که دوباره راهی سینه کوهستان می شود و پس از ۲۰ دقیقه مسیر صعب العبور بودن خود را نشان می دهد.

مریم دهقان نیری از کارکنان دفتر اسناد رسمی ۳۹ مشهد و عضو تیم کوهنوردی کانون سردفتران و دفتریاران خراسان رضوی باید ۴۱۵۰ متر از زشته کوه های زیبای اشترانکوه را طی کند تا به قله «سنبران» برسد و این نقطه هدف اوست. ساعت ۷:۲۰ بامداد است و دهقان داستان ما به ارتفاع ۳۹۰۰ متری رسیده و پس از ساعاتی استراحت دوباره به راه می افتد. پس از فتح قله و گرفتن چند عکس یادگاری و نفس های عمیق مسیر بازگشت آغاز می شود. البته بازگشت کمی سخت از صعود بود و به گفته خود خانم نیری در این مسیر از سه چمشه زیبا عبور کردند که مظفر، بره شور و پشه معروف بود.

کوهنورد جامعه بزرگ دفاتر اسناد رسمی ساعت ۲۲ به روستای بیدستانه می رسد تا قصه یک روز خوب را به پایان برساند. می گوید: کوهنوردی روح آدمی را جلا می دهد و صعود و نبرد با سنگ و جاذبه تو را برای روزهای خوب آماده می کند. برای همین به همکارانم توصیه می کنم کوهنوردی را در برنامه های ورزشی خود قراردهند.

 

 

 

به اشتراک بگذارید...

true
true
true
true
  1. مهدی سجادی فر

    هزاران درود بر همکار گرانمایه . حقیقتا کوهنوردی ورزشی متفاوت با تمامی ورزش هاست چون علاوه بر تضمین سلامت جسم، بدلیل همراهی با طبیعت، در جلای روح نیز بسیار موثر است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد