×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
سالاریان: سردفتران از شفاف ترین موءدیان مالیاتی هستند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران، کارگاه آموزشی نحوه تنظیم اظهارنامه مالیاتی و تبصره موضوع ماده ۱۰۰، به همت واحد آموزش با همکاری کمیسیون امور مالیاتی کانون در محل سالن جلسات مرحوم عظیمیان برگزار شد.

«محمدامین سالاریان» در ابتدای این برنامه با بیان اینکه کارگاه های آموزشی بنا بر رسالت دفتر آموزش و رفع دغدغه های همکاران سردفتر و دفتریار برگزار می شود، اظهار کرد: ما همواره تمرکز خود را بر رصد مسائل و دغدغه های همکاران گذاشته ایم و در همین راستا کارگاه های آموزشی تخصصی مرتبط با آن برگزار می کنیم چنانکه پیش از این برگزاری کارگاه های آموزشی چون پیشگیری از جعل، شیوه نامه پذیرش و صدور اجرا و موضوع مهم داوری سردفتران و دفتریاران را در کارنامه داریم.

وی با اشاره به کارگاه آموزشی امور مالیاتی افزود: در همه جای دنیا مردم از پرداخت مالیات استقبال کرده و از سازمان امور مالیاتی نمی ترسند. نکته قابل توجه اینکه انباشت سرمایه و پول، هیچگاه باعث ارتقا سطح زندگی نمی شود، داشتن پول زیاد برای سالمندی و پیری امنیت خاطر ایجاد نمیکند، این فرهنگ سازی در بستری غنی در اکثر کشورهای جهان ایجاد شده و مردم با طیب خاطر مالیات می پردازند اما در کشور ما قدری کار مالیاتی با مشکلات همراه است و دغدغه هایی ایجاد شده که جای تامل دارد.

رئیس واحد آموزش کانون با تاکید بر ایجاد بستر فرهنگی برای حل مشکل پرداخت های مالیاتی در کشور گفت: حاکمیت هم از طرفی باید شرایط مناسبی را فراهم کند اگر مالیاتی پرداخت می شود تضمینی هم برای شهروند ایجاد کند. شاید یکی از مشکلات نظام مالیاتی که چالش ایجاد کرده عدم انسجام قانونی است چرا که هم قانون نظام مند نیست و هم ابهام و عدم ثبات و تردید در بخشنامه ها وجود دارد، چراکه بخشنامه های زیادی است که مودی را دچار چالش و سردرگمی میکند و گاه تبعیض در پرداخت مالیات وجود دارد.

سالاریان تاکید کرد: همکاران سردفتر ما شفاف ترین مودیان مالیاتی هستند که پرداخت های آن ها همواره به موقع و دقیق است بنابراین باید از آن ها حمایت کرد.

در این کارگاه “سعید کرمی زاده” عضو هیات مدیره وخزانه دار، “محمدامین سالاریان” عضو هیات مدیره و رئیس واحد آموزش، “مجتبی رضایی” عضو هیات مدیره و رئیس کمیسیون حقوقی، “سمیرا رفیعی نژاد” عضو هیات مدیره، “ایمان اشرفی” مسئول کمیسیون امور مالیاتی کانون و جمعی از سردفتران و دفتریاران حضور داشتند.

“جهانگیر رحیمی” مدیرکل دفتر حسابرسی سازمان امور مالیاتی در این کارگاه به آموزش نحوه تسلیم اظهار نامه مالیاتی و توضیحاتی راجع به تبصره موضوع ماده ۱۰۰ پرداخت و به پرسش های همکاران پاسخ داد.

به اشتراک بگذارید...

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد