×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
سامانه «سند من» رونمایی شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران، سامانه «سندمن» کاری از واحد فن آوری اطلاعات کانون سردفتران و دفتریاران با حضور حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و علی خندانی رئیس کانون سردفتران و دفتریاران رسما رونمایی شد.

بر اساس این گزارش، کانون سردفتران و دفتریاران، به منظور بهره‌گیری از ظرفیت‌های خود و با هدف خلق ارزش‌های جدید برای دفاتر اسناد رسمی، در دو سال گذشته زیرساختهای فنی لازم برای گسترش خدمات الکترونیک در حوزه دفاتر اسناد رسمی را فراهم کرده که یکی از طرحها در حوزه سند رسمی ایجاد بستر لازم برای ارائه تمام خدمات غیرحضوری و برخط از سوی دفاتر اسناد رسمی است.

این سامانه با هدف تسهیل و تسریع در ارائه خدمات ثبت رسمی به مردم و کاهش مراجعه حضوری و در مواردی حذف این مراجعه حضوری مردم برای دریافت خدمات طراحی شده که در سال جاری با نام “سند من” تولید شد که کاربران آن از یک سو مردم و از سوی دیگر دفاتر اسناد رسمی و کانون های سردفتران و دفتریاران هستند.

با بهره برداری از این سامانه، مردم می توانند با مقررات فعلی تمام مقدمات تنظیم اسناد رسمی، تبادل اسناد و اطلاعات، تعیین زمان امضای اسناد، ملاحظه پیش نویس اسناد، تایید نهایی متن پیشنهادی و …. را الکترونیکی به انجام رسانده و صرفا در یک مرحله و در زمان امضای سند، به دفترخانه مراجعه کنند.


بیشتر بخوانید

عکس | مراسم رونمایی از سامانه «سند من» در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور


متقاضی از طریق سامانه سند من، بدون مراجعه حضوری، درخواست تنظیم سند رسمی خود را ثبت کرده و در هر لحظه امکان پیگیری و اطلاع از آخرین وضعیت تنظیم سند برای وی وجود دارد. تمامی مدارک و اطلاعات مورد نیاز برای تنظیم سند از طریق این سامانه و به صورت الکترونیک ارائه می شود. با استفاده از این سامانه، پیش نویس سند برای متقاضی ارسال و تایید وی اخذ می شود.

**امکانات سامانه «سند من»

۱) امکان درخواست تنظیم سند رسمی و ارسال مدارک مورد نیاز

۲) مکان‌یابی و امکان جستجوی دفاتر بر روی نقشه

۳) یافتن نزدیک‌ترین دفترخانه

۴) امکان نمایش دفاتر با وضعیت ترافیک کاری

۵) سقف حق التحریر آزاد

۶) درخواست و انجام فتوکپی برابر اصل

۷) امکان تعیین وقت تنظیم اسناد یا مشاوره رایگان

۸) امکان ثبت شکایت الکترونیکی از دفاتر اسناد رسمی

۹) امکان پیگیری و اطلاع از آخرین وضعیت تنظیم سند

*دستاوردهای سامانه «سند من»

از دستاوردهای مهم سامانه سند من می‌توان به “صرفه جویی در زمان برای تنظیم سند رسمی”، “کاهش سفرهای درون شهری و انجام مسوولیت اجتماعی در قبال کاهش آلودگی و ترافیک، صرفه جویی در مصرف سوخت به ویژه در کلان شهرها” ، امکان ارایه خدمات مستمر و پایدار در شرایط خاص کشور مانند دوره کرونا، “حذف کپی مدارک به صورت فیزیکی و صرفه جویی قابل توجه در استفاده از کاغذ ” ایجاد آرامش روانی بیشتر و حذف دغدغه های مکرر مراجعه به دفاتر اسناد رسمی تا قبل از امضای اسناد و از همه مهمتر ” ارتقای کرامت انسانی متقاضیان خدمات دفاتر اسناد رسمی اشاره نمود.

سامانه سند من بستر لازم برای خلق فرصت‌های جدید کسب و کار برای دفاتر اسناد رسمی و تقویت سند رسمی را فراهم کرده است و با امکانات این سامانه و در صورت فراهم شدن شرایط قانونی مربوط، امکان تنظیم اسناد بدون حضور مراجعان در دفترخانه با حفظ ساختارهای اداری فعلی دفاتر اسناد رسمی و از طریق احراز هویت الکترونیک و امضای الکترونیک فراهم شده است.

بر اساس این گزارش ساماندهی معاملات اسناد عادی، تنظیم اسناد رسمی ایرانیان خارج از کشور، مشاوره الکترونیکی، دفاتر اسناد رسمی مجازی، ارایه خدمات برون سپاری شده به دفاتر اسناد رسمی بخشی از هدف گذاری فناوری اطلاعات کانون سردفتران و دفتریاران است که همه این نیازها بزودی قابل دریافت و بهره برادری بر روی سامانه سند من خواهد بود.

 

به اشتراک بگذارید...

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد