×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
سخنران هیئت کانون قم: دین‌داری و ولایت‌پذیری یاران امام حسین (ع) در تاریخ ماندگار شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران استان قم، حجت‌الاسلام حسینی قمی در مراسم عزاداری سالار شهیدان که به همت هیئت فرهنگی – مذهبی امیرالمؤمنین (ع) کانون سردفتران و دفتر یاران استان قم  برگزار شد اظهار کرد: دین‌داری نیاز به التماس ندارد بلکه نیاز به باور دارد، در واقعه عاشورا افرادی که بارها نامه به امام حسین( ع) نوشتند ایشان را تنها گذاشتند.

اما عده‌ای از یاران ایشان بدون این که نامه‌ای به ایشان بنویسند یار و یاور ایشان شدند در واقع  باید باور و دین‌شناسی ما بالا برود تا به کمال و سعادت برسیم. کربلا اوج فضیلت و رذالت بود در یک طرف انسان‌های پاک و بهشتی و در یک سمت انسان‌های پست و فرومایه دنیا قرار داشتند.

وی با بیان این که در ابتدای حرکت، امام حسین (ع) از همه دعوت کردند؛ بیان داشت: در مدینه و مکه ایشان از مردم دعوت کردند که همراهش به کوفه بیایند اما خیلی‌ها نیامدند و در واقع حد دین‌داری آن‌ها به‌اندازه‌ای نبود که بتوانند واقعیت حرکت ایشان را درک کنند.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: در مسیر حرکت به سمت کوفه خیلی‌ها جدا شدند و در ادامه در کربلا هم خیلی‌ها جدا شدند و در نهایت تنها کسانی در کنار ایشان ماندند که دین‌شناس بودند، امام امت را شناختند و ایشان را تنها نگذاشتند.

 

به اشتراک بگذارید...

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد