×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
سرخیل: انتزاع سازمان ثبت از بدنه قوه قضائیه توجیه منطقی ندارد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران، مصطفی سرخیل با اشاره به اینکه در آیات متعددی از قرآن کریم به شیوه نگارش سند و ضرورت آن و نحوه نگارش آن اشاره شده که صریح‌ترین آنها، دویست و هشتاد و دومین آیه از سوره مبارکه بقره است که فعالان این حوزه با استناد به این آیه شریفه و با الهام از آن مصمم شدند دویست و هشتاد و دومین روز سال را که روز ششم دی ماه است، روز دفاتر اسناد رسمی یا روز سند رسمی نامگذاری کنند که امیدواریم به واسطه اهمیت موضوع و دخالت آن در اقتصاد جامعه و زندگی مردم به زودی ثبت تقویم ملی کشور شود .

وی اظهار کرد: در سال‌های اخیر، دفاتر اسناد رسمی مورد هجمه بخشی از تصمیم گیران قرار گرفتند و چالش هایی متوجه دفاتر اسناد رسمی شد و اخیرا هم موضوع انتزاع سازمان ثبت اسناد از قوه قضائیه مطرح است که تصمیمی بسیار عجولانه و غیرکارشناسی است.

رئیس هیئت مدیره کانون سردفتران و دفتریاران استان مرکزی در ادامه گفت: قانون تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب وکار نیازمند بازنگری و اصلاح است تا نگرانی‌هایی که در دفاتر اسناد رسمی و بخش قابل توجهی از جامعه در این حوزه وجود دارد، از بین برود.

وی به لزوم برخورداری سردفتران جدید از صلاحیت علمی و عملی و جایگاه والای دفاتر اسناد رسمی اشاره کرد و با بیان اینکه در برنامه هفتم توسعه به یک موضوع مهم دیگر اعتراض داریم، افزود: جداول برنامه در بحث تاسیس دفاتر، به تناسب جمعیت است که مخالف صریح با اصل ۲۸ قانون اساسی برای ایجاد اشتغال است و انتظار داریم اعتراض ما که در بستر قانون صورت می گیرد شنیده شود.

سرخیل گفت: دفاتر اسناد رسمی با کمترین درآمد به نسبت حجم بالای کار و مسئولیتی که دارند، فعالیت می‌کنند ولی مورد بی مهری قرار گرفته‌اند و با واژه‌های غیرمنصفانه نظیر انحصارطلبی و نجومی‌خواربودن، متهم می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه دفاتر اسناد رسمی حفظ و صیانت از مالکیت و اقتصاد مردم را عهده دار هستند، گفت: قطع شدن مقطعی سامانه از مشکلات دیگر دفاتر اسناد رسمی است که امید است با سازوکاری که اتخاذ شده این مشکل به طور کلی مرتفع شود.

به اشتراک بگذارید...

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد