×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
سردار صابری: دوران دفاع مقدس ۳۶ کشور دنیا مقابل ایران ایستاد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران، سردار پاسدار و جانباز جنگ تحمیلی سیروس صابری، فرمانده ارشد دوران دفاع مقدس در دومین همایش تبیین فرمان تاریخی مقام معظم رهبری درخصوص سلب اعتبار از اسناد عادی در معاملات اموال غیرمنقول که روز سه شنبه ۴ مهرماه در محل کانون برگزار شد، با تبریک هفته دفاع مقدس گفت: امروز اگر بخواهیم ۸ سال دفاع مقدس و جنگ را بررسی کنیم شاید به زبان ساده باشد اما باید گفت همه دنیا به ایران حمله کرد. ۳۶ کشور دنیا امکانات و تکنولوژی به روز در اختیار صدام قرار دادند؛ بمب‌های شیمیایی آلمان، هواپیماهای فرانسه، جنگنده‌های روسی، ماهواره‌های آمریکایی، مین‌های ایتالیایی نمونه‌ای از امکاناتی بود که کشورهای جهان در اختیار صدام قرار دادند. ژنرال‌های آمریکایی می‌گفتند اگر تانکی خراب می‌شد تعمیر نمی‌کردیم آن را سریعا تعویض می‌کردیم این یعنی پول فراوان بوده است حتی برخی کشورها، جاده و جزیره به صدام داده بودند تا استفاده کند.

وی افزود: در زمان جنگ ایران ۳۶ میلیون نفر و عراق ۱۴ میلیون نفر جمعیت داشت اما در سال اول جنگ، تقریبا از ۲۴ کشور دنیا اسیر داشتیم یعنی از نظر سرباز و نیروی انسانی، عراق به مراتب جلوتر از ما بود. ما چه داشتیم؟ هیچی. ما حتی موشک با بُرد ۱۸ کیلومتر نداشتیم تا بتوانیم از خرمشهر بصره را بزنیم.

صدام گفته بود یا ایران را تبدیل به ۵ ایران می‌کنیم، یا خوزستان و بوشهر را جدا می‌کنیم یا حداقل الوند را می‌گیریم. به کدامش رسید؟ هیچکدام. یک وجب از خاک ما جدا نشد. هر پادشاهی آمد یک تکه از ایران را داد رفت، هر پیمانی بسته شده یک تکه از ایران را جدا کردند. ایران شبیه یک شتر نشسته بود امروز شبیه گربه‌ست شانس آوردیم انقلاب پیروز شد وگرنه الان ایران اندازه کفترهم نبود.

سردار صابری تصریح کرد: تعداد شهدای جنگ تحمیلی ۱۷۰ هزار نفر است و درمقابل تعداد کشته‌ها و مفقودین عراق ۴۱۰ هزار نفر اعلام شده است این یعنی بچه‌های ما خوب جنگیدند. در هر عملیاتی ما باید سه برابر نسبت به دشمن نیرو داشته باشیم اما در زمان دفاع مقدس، در عملیات‌ها حتی ۱ برابر و نیم هم نبودیم اما بچه‌ها بدون ترس خط را نگه داشتند. یک لحظه هم ترس را در چهره رزمندگان ندیدم. بچه‌ها به سختی مقاومت کردند برای درک این جمله بگویم مجبور بودیم از روی جنازه‌ها رد شویم و همین نشان می‌دهد چه فشاری روی رزمندگان بود.

این فرمانده ارشد دفاع مقدس گفت: کشور مفت به دست ما نرسیده، دیگر پادشاهان عیاش در راس این مملکت نیستند. دشمن خوابش را ببیند بتواند ذره‌ای از کشور را جدا کند. نتوانسته و نمی‌تواند. شما فرزندان به اینجای تاریخ افتخار کنید و سرتان را بالا بگیرید و بگویید مردمان کشور من در مقابل همه دنیا ایستادن تا کشورم بماند. ایران، ایران است و انشالله باقی خواهد ماند. کمک کنید ۱۰ سال دیگر از من و شما هم خوب یاد شود و ما هم در حوزه کار خود زیر پرچم ولایت حرکتی انجام داده باشیم. همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند ما در یک قدمی قله پیروزی قرار داریم انشاله روزی برسد کشورمان به آنچه حقش است، برسد.

به اشتراک بگذارید...

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد