برای دریافت نرم افزار «کاتب»، «دستینه»، «کلید ثبت» و «امضای الکترونیک» و دریافت راهنمای استفاده از نرم افزارها به این صفحه مراجعه کنید.

لینک دریافت نرم افزارها

سعادتیان: سامانه مدیریت یکپارچه دفاتر اسناد رسمی از اردیبهشت ماه کامل الکترونیکی می شود

معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: سامانه مدیریت یکپارچه دفاتر اسناد رسمی ابتدا به شکل پایلوت اجرایی شد و  از ۱۹ اردیبهشت امسال به‌صورت کامل الکترونیکی اجرایی شده و از حوزه امور اسناد خارج می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کانون سردفتران و دفتریاران، «سید صادق سعادتیان»، معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، در دیدار با هیئت مدیره کانون مرکز و اعضای شورای عالی کانون‌های سردفتری کشور، ضمن قدردانی از رویکرد مدیریتی دکتر بابایی، رئیس سازمان ثبت، گزارشی از اقدامات انجام‌شده در این معاونت ارائه داد.

سعادتیان با اشاره به همکاری مستمر و مؤثر کانون سردفتران و دفتریاران گفت: برای نخستین‌بار در تاریخ سازمان ثبت، با تدبیر ریاست سازمان و همکاری‌های گسترده، تمامی پرونده‌های دادگاه‌های انتظامی به‌روزرسانی شد و در پایان سال ۱۴۰۳ هیچ پرونده‌ای معوق باقی نماند.

وی با اشاره به توسعه نرم‌افزارهای تخصصی در حوزه دفاتر اسناد رسمی، از تلاش‌های هیئت مدیره کانون مرکز، شورای عالی کانون‌های سردفتری به‌ویژه رئیس شورای عالی و سایر روسای کانون‌های استانی، قدردانی کرد.

معاون امور اسناد سازمان ثبت، بازطراحی «سامانه مدیریت یکپارچه دفاتر اسناد رسمی» را یکی از مهم‌ترین پروژه‌های امسال برشمرد و افزود: این سامانه که تمام گردش‌های مربوط به پرونده‌های پرسنلی سردفتران، شامل اطلاعات بدو ورود، تخلفات، تقدیرنامه‌ها و رتبه‌بندی‌ها را پوشش می‌دهد، ابتدا به شکل پایلوت اجرایی شد و  از ۱۹ اردیبهشت امسال به‌صورت کامل الکترونیکی اجرایی شده و از حوزه امور اسناد خارج می‌شود.

وی همچنین درباره همایش پیش‌رو گفت: اولین همایش ملی قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول در تاریخ ۱۷ و ۱۸ اردیبهشت برگزار خواهد شد. از تمامی اعضای شورای عالی و کانون‌های استانی دعوت می‌کنیم با ارسال مقاله در این رویداد مشارکت کنند. محتوای مقالات باید علمی، فنی و در راستای اجرای دقیق این قانون باشد.

وی با اعلام آغاز فاز پایلوت سامانه ثبت شرکت‌ها با مشارکت ۵۰ دفتر از شهر تهران، اظهار داشت: به‌زودی دوره‌های آموزشی مربوط به ثبت شرکت‌ها برای دفاتر منتخب برگزار خواهد شد.

در خصوص سامانه اجرای اسناد رسمی، سعادتیان با با بیان اینکه تمامی درخواست‌های تبعی از دفاتر اسناد رسمی آغاز می شود، گفت: با وجود تعرفه پایین، انتظار می‌رود دفاتر نسبت به پذیرش این وظایف اهتمام لازم را داشته باشند تا در آینده شاهد اصلاح و به‌روزرسانی تعرفه‌ها باشیم.

معاون امور اسناد سازمان ثبت به دغدغه‌های برخی سردفتران در خصوص استقرار مکانی دفاتر اشاره کرد و گفت: هیچ الزام قانونی برای تعیین فاصله مکانی میان دفاتر وجود ندارد؛ با این حال، دغدغه‌ها و نگرانی‌ها به رئیس سازمان منتقل شده ضمن اینکه اصلاح قانون فضای کسب و کار در حوزه سردفتری از سوی کمیسیون حقوقی قضایی مجلس در حال پیگیری است.

سعادتیان درباره تأخیر در بارگذاری اطلاعات مربوط به حقوق دولتی در سامانه، اظهار داشت: با اجرای قانون الزام، به‌ویژه ماده ۷، مکلف به به‌روزرسانی به‌موقع هستیم. با هماهنگی معاونت توسعه فناوری، به محض ابلاغ قانون بودجه، سامانه‌ها به‌سرعت به‌روزرسانی خواهند شد تا از پرداخت‌های دستی و دریافت وجه از دستگاه‌های پوز جلوگیری شود.

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا