×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
فرارمالیاتی بیخ گوش سازمان بازرسی، سازمان مالیاتی و دادستانی رخ داده است| کار پلیس از سوت زنی گذشته است!

علی جهان پناه در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران در مورد اقدام سازمان امورمالیاتی کشور در راه اندازی سایت سوت زنی فرارمالیاتی گفت: پلیس راهور در سال های قبل اقدام به تعویض پلاک خودرو بدون سند قطعی کرد و در هر بار که تعویض پلاک رخ می داد مردم را تشویق به عدم مراجعه به دفاتر اسناد رسمی و تنظیم سند قطعی خودرو می کرد و حتی علیه دفاتر اسناد رسمی تبلیغات سوء داشت به نحوی که مدعی بود پولی که مردم در دفاتر اسناد رسمی بابت تنظیم سند قطعی خودرو پرداخت می کنند پول زور هست و نیاز نیست مردم آن پول را پرداخت کنند.

وی افزود: این در حالی است که اکثر وجوهی که در دفاتر اسناد رسمی بابت تنظیم سند نقل و انتقال خودرو از مردم دریافت می کند حقوق دولتی شامل مالیات نقل و انتقال خودرو و حق الثبت بوده که مستقیم به حساب خزانه دولت واریز می شود. اما متاسفانه پلیس راهور با تشویق مردم به عدم تنظیم سند و عدم پرداخت حقوق دولتی و مالیات نقل و انتقال خودرو باعث شده بخش زیادی از حقوق دولتی وصول نشود.

رئیس کانون استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: در قانون جدید مالیات ارزش افزوده قانونگذار مسئولیت وصول مالیات نقل و انتقال خودرو را قبل از هر تعویض پلاک بر عهده پلیس راهور قرارداده و با وجود اینکه از ۱۳ دی ماه ۱۴۰۰ اجرای قانون مذکور الزامی شده هنوز که هنوز است پلیس از وصول مالیات نقل و انتقال خودرو قبل از هر تعویض پلاک خودداری می کند و از زیر بار مسئولیت شانی خالی کرده است. جالب اینکه هیچ یک از نهاد ها و سازمان های نظارتی از جمله دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کل کشور و دادستان کل کشور هم هیچ دخالت و نظارتی نکرده اند و حتی کوچکترین تذکری هم ندادند.

حالا سازمان امورمالیاتی که به خوبی به تشویق فرارمالیاتی از سوی پلیس واقف است سامانه سوت زنی راه انداخته و جایزه می دهد. در حالی که بغل گوش سازمان مالیاتی کشور پلیس راهور سالانه هزاران میلیارد مالیات نقل و انتقال خودرو را وصول نمی کند و باعث فرار مالیاتی شده است.

 

 

به اشتراک بگذارید...

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد