×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
فیلم | بابایی: صدور سند معاملات فرش های دستباف در دفترخانه ها | بررسی افزایش تعرفه ها در حضور رئیس قوه قضائیه

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران، گفت: طی جلسه ای که با کانون سردفتران و دفتریاران و معاونت مرتبط با اسناد داشتیم مقرر شد تا بحث الزامی شدن ثبت پیش فروش ساختمان در دفاتر اسناد رسمی را با قوت پیگیری کنیم.

همچنین می خواهیم هرگونه خرید و فروش فرش های نفیس دستباف هم در دفاتر اسناد رسمی انجام شود و در این مورد جلساتی هم داشتیم که بعد از نهایی شدن اجرا می شود.

وی افزود: در موضوع افزایش تعرفه ها خودمان هم معتقدیم که با این تعرفه ها درآمد دفاتر اسناد رسمی کاهش یافته است. معاون اول قوه قضائیه گزارشی در این خصوص تنظیم کرده و تقدیم رئیس قوه قضائیه شده اما شخص حجت الاسلام محسنی اژه ای نظری ندادند که می خواهیم در این خصوص با حضور منتخبان سردفتران با ایشان داشته باشیم.

بابایی با بیان اینکه زمون سردفتری برگزار خواهد شد گفت: آقای کشاورز معاون اسناد سازمان جلساتی با سازمان سنجش در مورد آزمون سردفتری داشته اند اما ملاک فقط حدنصاب نمره نیست بلکه باید سایر مولفه ها هم اعمال شود که می توان به وضعیت جغرافیایی و نیاز منطقه و صلاحیت ها اشاره کرد تا شاهد استعفا نباشیم.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در مورد قطعی اتصال سیستم دفاتر با سازمان ثبت در کشور گفت: برخی از این موارد ارتباطی با سازمان ندارد و کشوری است مثلا دیروز تمام ساختارهای شبکه ای در کشور مختل شد اما با این حال ارتقا سامانه ها و افزایش پهنای باند در دستور کار قراردارد.

 

به اشتراک بگذارید...

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد