×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
فیلم| خندانی: از ابتدای ۱۴۰۲ پرداخت مالیات برارزش افزوده دفاتر اسناد رسمی برخط می شود

علی خندانی در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران گفت: یکی از مشکلاتی که پس از اجرای قانون دریافت مالیات بر ارزش افزوده در هنگام ثبت سند رسمی در دفاتر اسناد رسمی با سران دفاتر همراه بود موضوع نحوه پرداخت این مالیات بود به نحوی که هر سه ماه یک بار دفاتر موظف به ارائه اظهارنامه مالیاتی بودند که همین موضوع چالش هایی مانند مبلغ پرداخت، زمان پرداخت و اختلاف نظر میان دفاتر و سازمان مالیاتی رخ می داد و از همه مهمتر وقتی بود که سردفتر گرفته می شد.

وی افزود: در سه سال گذشته پیگیر پرداخت برخط دریافت مالیات برارزش افزوده بودیم که با جلساتی که میان کانون، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و سازمان امورمالیاتی داشتیم مهمترین مشکل بحث زیرساخت های اجرای این طرح بود. الحمدلله با رفع این مشکلات اجرای این طرح از ابتدای اسفند ماه ۱۴۰۱ به صورت آزمایشی در استان زنجان و ۵ دفتر اسناد رسمی تهران در حال اجراست.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران اظهار کرد: تا امروز این اقدام بدون مشکل در حال اجراست و انشا الله از ابتدای سال ۱۴۰۲ پرداخت مالیات برارزش افزوده در دفاتر اسناد رسمی برخط خواهد شد.

به اشتراک بگذارید...

true
true
true
true
  1. مهدی سجادی‌فر

    با درود، آن قدر از سازمان امور مالیاتی بدقولی دیدیم در این خصوص که باور تحقق این امر کمی مشکل می نماید ولی خبر مسرت بخشی است و امیدوارم از فروردین سال آینده شاهد اجرای آن در تمامی دفاتر اسناد رسمی کشور باشیم.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد