مشاوررسانه ای کانون: « هردفترخانه یک رسانه » شعار نیست بلکه یک برنامه است

مشاور رسانه ای کانون سردفتران و دفتریاران گفت: شعار هردفترخانه یک رسانه شعار نیست بلکه یک برنامه است که باید با کمک روابط عمومی استان ها محقق کنیم.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران، سید هادی کسایی زاده در حاشیه کارگاه تخصصی خبرنویسی نخستین گردهمایی مدیران روابط عمومی کانون های سردفتران و دفتریاران استان ها گفت: روابط عمومی 32 وظیفه مهم دارد که یکی از وظایف آن بحث رسانه، اطلاع رسانی و سایت است. لذا اینکه صرفا روابط عمومی را بوقچی اخبار و عملکرد سازمان بدانیم درست نیست.
وی افزود: با فعال بودن 12 هزار دفتراسناد رسمی ابزار قدرتمندی برای آموزش حقوقی و حقوق شهروندی در حوزه ثبت اسناد از سوی سردفتران و دفتریاران خواهیم داشت. قطعا با آموزش های مجازی می توان جامعه دفاتراسناد رسمی علاقمند به حضور در شبکه های اجتماعی و رسانه را تقویت کرد و شعار هر دفترخانه یک رسانه را محقق کرد.
این کارشناس روابط عمومی و افکارسنجی گفت: انشا الله با مصوبه هیات مدیره رابط های خبری در هر استان فعال خواهند شد و مدیران روابط عمومی کانون ها در کنار یک یا چند خبرنگار در هر استان تولیدمحتوای مورد نیاز را تامین خواهند کرد.
کسایی زاده در ادامه اظهار کرد: رتبه بندی و درجه بندی روابط عمومی کانون ها بر اساس میزان فعالیت در دستور کار روابط عمومی مرکزقرارخواهد گرفت تا بتوانیم از روابط عمومی های فعال حمایت بیشتری داشته باشم و روابط عمومی های غیرفعال را بیشتر تقویت کرده و آموزش دهیم.
وی گفت: متاسفانه سردفتران و دفتریاران به دلیل مشغله، معذوریت ها، عدم ارتباط با روابط عمومی و … کمتر در فضای مجازی و رسانه حضور دارند در حالی که تولیدمحتوای حقوقی و مصاحبه از سوی وکلا بیشتر است. لذا باید سردفتران و دفتریاران عزیز و حقوقدان را به سمت تولیدمحتوای حقوقی سوق دهیم و این وظیفه روابط عمومی است.
مشاور رسانه ای کانون سردفتران و دفتریاران در ادامه با آموزش خبرنویسی، گزارش نویسی، روابط عمومی و سایت خبری در کارگاه 2 ساعته گفت: در سالهای اخیر کانون مرکز با تولید و انتشار 2500 خبر، تولید کلیپ و فیلم کوتاه، پخش 10 ساعت برنامه ویژه دفاتراسناد رسمی در رسانه ملی، تولید و پخش رادیو کاتب، ثبت روز دفاتراسناد رسمی در تقویم رسمی ایران، طراحی سایت اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران، خرید تجهیزات، طراحی و ساخت اتاق خبر و اکران تابلوهای بزرگ آموزش حقوقی در سطح شهرتهران همراه با برگزاری 2 دوره جشن بزرگ 6 دی تغییرات و ریل گذاری متفاوتی از خود برجای گذاشته است که مرهون تلاش های مدیر روابط عمومی، تیم روابط عمومی و اعضای هیات مدیره کانون سردفتران و دفتریاران مرکز است.
کسایی زاده گفت: سالها بود می خواستیم پس از 88 سال مدیران روابط عمومی کانون های سردفتران و دفتریاران را گرد هم جمع کنیم و علی رغم استقلال کانون ها به یک هم اندیشی و اتحاد در برنامه ریزی و مدیریت واحد در روابط عمومی برسیم. الحمدلله در این دوره موفق به برگزاری شدیم تا سنگ بنای آن ایجاد شود. از حضور همه عزیزان قدردانی می کنم و دغدغه شما را درک می کنم چون هم روزنامه نگار بودم و هم روابط عمومی و به چالش ها واقف هستم.
وی افزود: هیات مدیره کانون سردفتران و دفتریاران در این سه سال لطف بی شماری داشتند. اعضای هیات مدیره کانون معنا و مفهوم روابط عمومی و اهمیت آن را به درستی درک می کنند و پشتیبان تیم روابط عمومی هستند و این بسیار عالی است. قطعا در مورد روابط عمومی کانون استان ها هم اتفاقات خوبی خواهد افتاد.